shibby Skrevet Mai 7, 2007 Skrevet Mai 7, 2007 siden jeg begynner å bli frista til turbo, lurer jeg på hva litt forskjellig motorarbeid koster. -honing av blokk -o-ring har en 320 88 med 250000 på tellern. noe annet jeg burde bytte for å få en "tryggere" motor iforhold til trykklading? takk for svar:)
shibby Skrevet Mai 7, 2007 Forfatter Skrevet Mai 7, 2007 kan jo slenge med et oppsett, etter å ha sett rundt på x antall forumet, jeg tror vil funke greit: A-dekk kit -12000 luftfilter - 300 (a-dekk) 535 lmm og 535 dyser - ca 1000 (brukt) kobberpakning og sterkere bolter - 5000 (pure-pf) trykkrør osv - 2500 (a-dekk) noen billigere? hvor mye kan jeg lade uten sterkere pakning og bolter? har 20k til rådighet, og enkel matte gjør at dette ikke funker. bilen er som sagt en facelift 88-mod 320i. hva sier du?
Bimmerlars Skrevet Mai 7, 2007 Skrevet Mai 7, 2007 Anbefaler deg å overhale motoren først. Få overhalt toppen fullstendig, og hon sylindra og kjøp nye stempelringer. Bytt veiv og rådelagre i samme slengen. Kanskje like greit å skaffe en 2,5l med en gang. Hestene kommer litt fortere da
shibby Skrevet Mai 7, 2007 Forfatter Skrevet Mai 7, 2007 mye koster full overhaling da, inkl stempelringer, lagre osv?
shibby Skrevet Mai 7, 2007 Forfatter Skrevet Mai 7, 2007 hvis noen har tips til andre motorer i stedenfor turbo, til under 20 lapper(inkl girkasse, ledningsnett osv) så sier jeg ikke neitakk til det.
BMW_BOY Skrevet Mai 7, 2007 Skrevet Mai 7, 2007 Enig med Bimmerlars. Men her er litt priser fra O.S.S http://www.sylinderservice.com/index.php?1=prisliste
Bimmerlars Skrevet Mai 7, 2007 Skrevet Mai 7, 2007 hvis noen har tips til andre motorer i stedenfor turbo, til under 20 lapper(inkl girkasse, ledningsnett osv) så sier jeg ikke neitakk til det. M30B35
batteri Skrevet Mai 7, 2007 Skrevet Mai 7, 2007 synes synd på deg , jeg fant fort ut at det koster myyyyye for å få ordna alt i en motor slik at det kan tåle litt hest , e snekker t vanlig så mått jobbe my svart for å få råa hehe =) (nå e æ blakka ) god luck
oddis Skrevet Mai 7, 2007 Skrevet Mai 7, 2007 Har du kun 20 lapper til turbokonvertering ville jeg utvilsomt brukt penger på en større motor, uten turbo. En mye sikrere investering som garantert vil fungere bedre over flere måneder/år. En M20B25 er en veldig god oppgradering som også fungerer yppelig som en buffersone før du evt velger å oppgradere ytterligere med f.eks turbo ettersom man får mer penger til rådighet... Legg 70-80 lapper i en M20B25 turbo så begynner man å snuse på 400 greit holdbare hk.
shibby Skrevet Mai 7, 2007 Forfatter Skrevet Mai 7, 2007 har tenkt endel på m20b25, men lurer mer på å selge bilen og kjøpe 325 isteden. så slipper jeg problemene med godkjenning:)
oddis Skrevet Mai 7, 2007 Skrevet Mai 7, 2007 Sjekk opp forsikringpremien på 325 før du selger bilen ihvetfall, så du ikke gå på en smell. Edit: Jeg ville ihvertfall mye heller kjørt med ulovlig 325 motor i 320 enn å kjøre rundt med ulovlig turbosats i 320n. Til og med halvt blinde kan få øye på en storvokst snegle. M20 motorene er fysisk 99% identiske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå