Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg og en kompis invistert i et prosjekt.. Lurer på att det er en eller annen her på forumet som har hadt bilen før oss? i såfall vært intresangt med litt historie runt bilen 8)

Dette er en godkjent ombygd 318i til bmw s3t.(snitzer 3 serie turbo) 1983 mod..

Skall pårøve å få lakt ut bilder av bilen :?

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

ser dere har kjøpt bilen som et prosjekt;)

hva skal du gjøre med bilen da?

var strøken som den var syntes jeg hehe så ble litt nyskjerrig på hva dere skulle gjøre på den;)

Skrevet

Dette er en godkjent ombygd 318i til bmw s3t.(snitzer 3 serie turbo)

Bilen er ikke kjørbar pr.dags dato.p.g.a påbegynt oppgradering.orginalt så var det.kk26 turbo liten intercooler.o.s.v.

Nå er d.Stor turbo Garret Gt40 med A/R o.99 4toms inn og ut.stor intercooler go for 900hk,50mm wg.stor dump.sinterclutch.redstuff klosser slissa skiver.

Dette var salgsannonsen...må sveises eksos fra turbo å bak (svensen i trondheim skall få denne jobben) Intercooler å slanger må tilpasses. oljetrykkslanger må monteres... åsså var det å få den til å GÅ da..

Skrevet

Er vel en som heter stein erik eller noe sånt som har eid den, bilen har vel stått i ro ei god stund, men gikk vel ganske godt før 8)

Mener jeg så den ute på autodb før 50.000 før ei stund siden, har den havnet i trondheom no?

Skrevet

Bilen kjenner jeg til. Sotte på med den og. Gikk godt. Men og da det store MEN, etter det jeg har hørt og kjenner til så er vist bilen hore kjørt en del.

Vært en del problemer med den i 2006 mener jeg.

Sto veldig lenge i still ute bak best bensinstasjon på kvaløya i tromsø.

Har vert en del skruing på den bilen før å få den til og gå.

Trur forje eier gikk piss lei og skru.

Trur no motor har sed sine bedre dager.

Vet en del til, bare ta kontakt

Skrevet

Noen flere som kan bekrefte dette? uansett er det jo bare å overhale motor, turbon er jo ny..?? Han snakka om att motorn var ovehalt runt 200km og har nå gått 230. men det var av forige eier.

Skrevet

hei. jeg eide denne bilen før kjell rune. den har hatt en del eiere her nede på sørlandet før jeg hadde den. jeg har også snakket masse med han som bygde bilen i norge. så vil tro jeg veit en del om den tidligere historien på bilen.

har du det orginalet grenerøret m tbo wasgate. ic og gjenbruksventilen?

jeg kan være intresert i ogg kjøpe dette av deg hvis du har det.

bilen har vært smelt en rekke ganger. den er skjøta 2 ganger, det er bytta tak på den. det er bytta h innerskjerm forran

det er ikke den orginale schnitzer motoren som stå i. for jeg har stemplene her. org stemplene ga et komp på 7,5:1 det ble lada 0,55bar som ga 220hk 319 nm. det var 535 dyser på den standar.

std 323 bremser. diffsperre.

bilen har som jeg skjøner ståt mye så foringer støtdempere og fjærer bør være i tiptopp stand da jeg byttet alt dette da jeg hadde den. skal sitte gulekoni og 60/40 ap fjærer på den. byttet også traversforinger bak. byttet bærearmer forran og monterte exentriske m3 foringer på bærearmene. så skjekk ut dette da dette kan spare dere for litt utgifter.

så bilen sniker seg nå sakte sørover igjen. hadde lyst og kjøpe den jeg også men frua var ikke helt fornøyd med det. jeg rasa nemli 3 motorer i bilen når jeg hadde den. org motoren var rasa når jeg kjøpte den. 1 stempel var smelta. hadde gått mrf formye lade trykk.

det er også endel kopier av tuv papirene rundt omkring men jeg har de orginale.

schnitzer s3t blei bygget i 100 x. 323i var basis bilen. og på begynelsen av 80tallet var dette en jævlig grom bil m220hk og 319nm.

men som sagt har du org grenerøret osv er jeg muligens int i det. så hvis du har dette kan du godt gi meg en sms så jeg kan ringe deg eller ring meg.

uansett hadde det vært gøy med en tilbake mld på infoen.og om du har delene.

Skrevet
Bilen kjenner jeg til. Sotte på med den og. Gikk godt. Men og da det store MEN, etter det jeg har hørt og kjenner til så er vist bilen hore kjørt en del.

Vært en del problemer med den i 2006 mener jeg.

Sto veldig lenge i still ute bak best bensinstasjon på kvaløya i tromsø.

Har vert en del skruing på den bilen før å få den til og gå.

Trur forje eier gikk piss lei og skru.

Trur no motor har sed sine bedre dager.

Vet en del til, bare ta kontakt

Trur ikke du vet noen som helst.for d første så har ikke biln vært på veien i 2006.og bil har starta og gått hele tiden,men ikke særlig lurt å kjøre me defekt turbo........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...