maurtin Skrevet Mai 8, 2007 Skrevet Mai 8, 2007 hei der! skal til å bestille meg et universalt KN konfilter til bilen min og ser der er mange forskjellige størrelser å velge mellom. hva er passlig til min bil? er ikke ute etter et kit. flensen er 70mm om jeg ikke tar feil? http://www.mamut.com/controls/shop/shop ... subgid=236 nok å velge mellom, bilen er en 318 e36 ja. takk for svar
oddis Skrevet Mai 8, 2007 Skrevet Mai 8, 2007 Du kan egentlig ha så stort/lite KN filter du ønsker selv, så lenge det får plass i motorromet. Bare pass på at du får riktig dim til LMM flensen. Vet at Thorsov Bilrekvisita har noe universalt til 300kr som fungerer mer enn bra nok... Det har lite for seg å bruke 500kr+ på filter for en orginal sugemotor.
maurtin Skrevet Mai 8, 2007 Forfatter Skrevet Mai 8, 2007 har lest meg fram til at det er lurt å velge et kjent merke som KN da det slipper inn mindre forurensing så et filter på 12,7cm lengde og 10 cm diameter er passlig?
StianA Skrevet Mai 8, 2007 Skrevet Mai 8, 2007 er vel ingen grense på størrelsen så lenge du får plass i motor rommet da. men et filter på 12,7x 10cm er vel helt passlig:P hehe forurensing var vel ikke helt riktig ord, men støv og dritt er vel litt mere passelig;)
maurtin Skrevet Mai 8, 2007 Forfatter Skrevet Mai 8, 2007 hhehe, ja mente uønskede ting og da tenkte jeg forrurensing var et aktuelt ord;) så da blir det en størrelse i den duren, tror det blir KN. hvilke andre merker kan være aktuelle? har hørt at king dragon og greenfilter er bra, men spørs om de blir for dyre.. hadde ikke tenkt å bruke stort mer enn 5-600 kr
///MoePower Skrevet Mai 8, 2007 Skrevet Mai 8, 2007 For å si det sånn: Sats på et filter som er så stort som mulig av størrelse SAMTIDIG som det er veldig "tett" med små masker osv, da får den like mye luft som et mindre filter med større masker, men du vil da få i gjengjeld et filter som renser luften mye bedre før den skal inn i motoren, og da har du igrunn oppnådd det du ønsker. Det beste er jo som regel orginalt filter, men dette må man nesten se selv om man vil "utsette" motoren eller ikke. For min del har jeg et filter med 76mm flens og dobbelkon (det går et filter innover i enden på en måte) og som av størrelse er: 23cm langt, 17cm bredt (der det er bredest) og 12cm bredt (der det er smalest, er konfilter) også er det i rustfritt stål med chrome i endene så det ser veldig flott ut i motorommet Men ja: det TAR plass.. Kjøpte det på www.kimmit-sport.com og gav vel 700kr for det hvis det skulle være et spørsmål. Ser det har sunket litt i pris nå, ligger vel på rundt 500kr, så kommer jo frakta da.
maurtin Skrevet Mai 8, 2007 Forfatter Skrevet Mai 8, 2007 du er helt klart inne på noe der ///MoePower, så da er neste spørsmål: hvilket filter bør jeg velge? et sort KN? KN dobbelkon er litt dyrere enn det jeg hadde i tankene
StianA Skrevet Mai 8, 2007 Skrevet Mai 8, 2007 For å si det sånn:Sats på et filter som er så stort som mulig av størrelse SAMTIDIG som det er veldig "tett" med små masker osv, da får den like mye luft som et mindre filter med større masker, men du vil da få i gjengjeld et filter som renser luften mye bedre før den skal inn i motoren, og da har du igrunn oppnådd det du ønsker. Det beste er jo som regel orginalt filter, men dette må man nesten se selv om man vil "utsette" motoren eller ikke. For min del har jeg et filter med 76mm flens og dobbelkon (det går et filter innover i enden på en måte) og som av størrelse er: 23cm langt, 17cm bredt (der det er bredest) og 12cm bredt (der det er smalest, er konfilter) også er det i rustfritt stål med chrome i endene så det ser veldig flott ut i motorommet Men ja: det TAR plass.. Kjøpte det på www.kimmit-sport.com og gav vel 700kr for det hvis det skulle være et spørsmål. Ser det har sunket litt i pris nå, ligger vel på rundt 500kr, så kommer jo frakta da. litt OT: du har ikke direkte link til fileret ditt?
///MoePower Skrevet Mai 8, 2007 Skrevet Mai 8, 2007 For å si det sånn:Sats på et filter som er så stort som mulig av størrelse SAMTIDIG som det er veldig "tett" med små masker osv, da får den like mye luft som et mindre filter med større masker, men du vil da få i gjengjeld et filter som renser luften mye bedre før den skal inn i motoren, og da har du igrunn oppnådd det du ønsker. Det beste er jo som regel orginalt filter, men dette må man nesten se selv om man vil "utsette" motoren eller ikke. For min del har jeg et filter med 76mm flens og dobbelkon (det går et filter innover i enden på en måte) og som av størrelse er: 23cm langt, 17cm bredt (der det er bredest) og 12cm bredt (der det er smalest, er konfilter) også er det i rustfritt stål med chrome i endene så det ser veldig flott ut i motorommet Men ja: det TAR plass.. Kjøpte det på www.kimmit-sport.com og gav vel 700kr for det hvis det skulle være et spørsmål. Ser det har sunket litt i pris nå, ligger vel på rundt 500kr, så kommer jo frakta da. litt OT: du har ikke direkte link til fileret ditt? Joda det har jeg: http://kimmit-sport.com/e-shop/product_ ... cts_id/186 Jeg har også bilde etter jeg monterte det i motorommet: (ganske rotete der foreløpig) http://i19.photobucket.com/albums/b166/ ... lde084.jpg + et par bilder jeg tok av det før det ble montert: http://i19.photobucket.com/albums/b166/ ... lde073.jpg http://i19.photobucket.com/albums/b166/ ... lde068.jpg
///MoePower Skrevet Mai 8, 2007 Skrevet Mai 8, 2007 du er helt klart inne på noe der ///MoePower, så da er neste spørsmål: hvilket filter bør jeg velge? et sort KN? KN dobbelkon er litt dyrere enn det jeg hadde i tankene K&N leverer vel igrunn veldig gode filtere, så jeg tror de tetter omentrent like bra jeg. Er vel kanskje ikke så dumt med den størrelsen du har funnet på en 318 vel? Tror det burde gjøre jobben sin jeg. Hadde du hatt en 325 f.eks, så tror jeg jeg ville gått littegranne mere opp i størrelse kanskje. Sånn generelt sett, så tror jeg K&N leverer filtere av veldig lik tetthetsgrad, så når du kjøper et orginalt K&N filter, så går det vel helst bare på størrelsen ettersom hvor stort motorvolum du har og om du har turbo etc. Tror det kan fungere bra med det du har funnet.
///MoePower Skrevet Mai 8, 2007 Skrevet Mai 8, 2007 KN er kjent for god flow og dårlig filtrering.. I forhold til orginale filtre ja, men i forhold til masse jallafilter man får kjøpt for en hundrings her og der, så er de mye bedre. Sånn er det bare. K&N har produsert filtre i mange mange år og har så utrolig mange varianter at jeg tror nesten de har litt peiling på hva de produserer.
Gjest Skrevet Mai 8, 2007 Skrevet Mai 8, 2007 Sier ikke at KN er noe dritt, men jo bedre filtrering et filter har jo dårliger er flowen.. Har selv KN på min BMW.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå