Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har en 83 mod 320i som tikker litt, justerte derfor ventilene til den klaringen som står oppført, 0,25mm kald. men da tikket den bare enda mer, så prøvde for morro skyld å justere ned til 0,20mm men det ble enda verre, noen som har noen tips? justerer riktig for justerer når kammene ikke er på løft og shims'en går litt tregt imellom.

Hva gjør jeg galt?? :roll:

Skrevet

brukte mm hehe det er jeg sikker på, jeg justerte riktig nok 0,20 på kald motor da, kan jo prøve me varm? da prøver jeg det på torsdag så skriver jeg inn her når det er gjort:) takk for hjelpen

Skrevet

da justerte jeg 0,20mm på varm motor, det fungerte kjempebra:) men hvorfor i all verden står det da oppført til 0,25mm kald og 0,30mm varm i alle service programmer som omhandler e30 320i? noen som vet?

Skrevet

Fordi du skal ha en viss klaring på ventilene bare.Litt sånn sikkerthets margin.Har alltid justert mine på stram 0.20,og har aldri ødelagt noen ting,så dette er trygt å kjøre med.

Skrevet

M20 skal tikke litt. Den går best da så litt mye klaring er bra.

Skrevet

M20 tikker, selv slik som den skal være!

Med for lite klaring kan du i værste fall klare å brenne ventilene! Kompresjonen blir iallefall dårligere hvis de ligger på. Dessuten blir alt som ligger på fortere slitt; spesielt med stive/doble fjærer.

Med for stor klaring, vil det tikke mye og etterhvert vil det bli stor slitasje/skader på ventiler/ventilseter/vippere.

Tryggere å forsøke med en annen olje; om det hjelper eller ikke! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...