Gå til innhold

Vanskelig valg: e36 320 turbo (prosjekt) eller 523iA e39

bbmw
 Share

e36 320 turbo (prosjekt) eller 523iA e39  

11 stemmer

1. 1. e36 320 turbo (prosjekt) eller 523iA e39

• e36 320 turbo (prosjekt)
      2
    • 523iA
      10

Anbefalte innlegg

Har idag ein e36 320 coupe. Kjøpt inn komplett kit fra a-dekk as og litt smådeler.

Men så kom eg over ein kjempedeal på 5-serie av ein kompis her om dagen. Har eit veldig vanskelig valg her.

Møkje som er uvisst, kos vil da bli me automatgir (tiptronic) vil kjøregleden synke betraktelig? Er 5-serie litt stort og tungt? kontra min 3 serie.. Nåken som kan fortelle litt om ka dei synes om 5-serie? (skryte litt av kvalitetane? :)

Ved kjøp av fem serie vil eg jo få ein flott bil med 4-DØRER, møkje høgare komfort og fleire funksjonar, nyare bil osv..

Uansett kva alternativ eg velger, så må eg legge ut eindel penger til.

320'en er strøken, men det kreves nok minst 10-15 tusen til for å få turbo montert med alt som trenger skiftes/forsterkes. (godkjenning ikkje minst :S)

523iA'en er ein sølvgrå 97 modell med 2001 modell lykter, veldig fin og godt holdt med service heile veien osv. Er jo steiki fine biler det og!

Takk for alle meininger og kommentarer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å høyra at folk er så positive til 5-serie :) eg bruker den så og sei kvar dag til jobb, så eg har litt lust på ein nyare bil i grunn.. men det kjekke er jo også det at eg kan bruke turbokittet på 523'en også :D

Er vell m52i de.. Men misser ikkje nåke av draget/momentet i tiptronic? ikkje merkbart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer jo an på hvilket bilbehov du har. 523ia'en er jo en stor familiecruiser.... mens et turboprosjekt er jo mest for lek og morro...! Skal du bruke bilen til daglig er jo 5serien et naturlig valg.

Det der var kloke ord synes jeg. Kommer an på hva slags behov du har. Kjøremessig er E39 en nydelig bil, som du garantert vil trives veldig godt i til daglig. Personlig får jeg ikke fullrost de to E39'ene jeg har hatt, høy kvalitetsfølelse. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt kannonbil e39! Bra bunndrag med automat, og den akselerer fint hele veien opp til høye hastigheter... trenger ikke mer på norske veier ihvertfall. forbikjøringer går som en lek! Etter du har hatt automat 523 vil du nok ikke ha manuell igjen, utrolig behagelig og sytaløst! Du kan jo også gire manuelt, men dette finner du fort ut at det ikke er vits, med mindre du skal ligge i et spes turtall når du får en opp på siden og skal dra ifra! Du brenner lett fra en orginal 320. jeg brente fra en 320 hin dagen! mulig det tilogmed var en 2.2 liter! Hiv på en m fanger og noen flotte felger og litt senk, og en blir veldig tøff og se på! lykke til med valget, mitt valg er no i hvertfall klart! e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...