hnilsen Skrevet Mai 9, 2007 Share Skrevet Mai 9, 2007 Hei, Bilen min ser ut til å ha mistet luft, hehe, den er plutseilg så lav, og nå lyser det et ikon med en bil og en pil som peker ned og en som peker opp. Det er et gult ikon. I manualen står det at dette kalles 'Nivåsenking', men står ikke videre hva det er. Hva skyldes dette, og hva kan jeg gjøre for å få ordnet det? Takker for alle tips og råd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Captain Skrevet Mai 9, 2007 Share Skrevet Mai 9, 2007 Det hjelper sikkert om du kan komme med litt info om bilen din, år, modell osv Nivåsenking....hvis det er det samme som nivåregulering vet jeg dette er en del brukt på stasjonsvogner, f.eks hvis du laster bilen full av ting bak, så justerer den seg for og holde samme høyde som uten last. Det kan jo f.eks være noen sensorer som ikke fungerer, dårlig kontakt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Mai 9, 2007 Share Skrevet Mai 9, 2007 Luft lekasje ,hull i belger ,feil på givere/ledninger ,er noen vanlige feil ta en avlesning av feilminne så gir den ofte svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TexWiller Skrevet Mai 9, 2007 Share Skrevet Mai 9, 2007 Tipper du har en E39 turing med luftfjæring bak? synker den sammen på en av sidene når den har stått noen timer er det garantert en av luftbelgene som har tatt kvelden. Helt kurant og skifte selv, men belgene koster litt (synes og huske ca 1800,- pr stk) dessverre hender det at du må stille inn riktig høyde på bilen igjen med diagnoseutstyr etterpå for og få bort varselampen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomasb Skrevet Mai 10, 2007 Share Skrevet Mai 10, 2007 Hadde det samme på min sedan med nivåregulering bak. Var da en punktert luftbelg bak. De var ca 6 år, og gummien i belgene var råtne og sprukket. Kostet på min sedan 9400,- for delene(belgene m/dempere), og 1200 i arbeid. Verksredrekning på tot 10600,- på Bavaria. Skiftet på begge sider bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hnilsen Skrevet Mai 10, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2007 Beklager, det var urutinert av meg Såklart en E39 Touring som nevnt her. Føler bilen har sunket sammen på et vis, men det som er så rart er at det skjedde på begge sider samtidig. Har følelsen av at bilen ikke finner ut hvordan nivået skal være, og slipper alt ut. Eller det kan være noe annet, som belger - men rart om begge skulle gå samtidig? Tydeligvis ingen enkel måte å finne helt ut hva som er galt, får brumme innom Jaeger Sentrum og få dem til å ta en gratis sjekk Takk for alle svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hnilsen Skrevet Mai 18, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2007 Det er visst en av luftbelgene som det har gått hull på, men vet ikke hvilken side (kanskje begge?). Hva skal jeg gjøre? Det er ikke mulig å få verkstedtid i nær fremtid, og jeg er litt avhengig av bilen. Er det farlig å kjøre med den? Hvordan kan jeg evt. bytte disse belgene, noen som har laget en HOWTO på det? På forhånd takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hnilsen Skrevet Mai 18, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2007 Da har jeg hatt bilen på verksted, fikk komme inn på dagen, kjempeservice fra Bavaria i Haugesund!! Det var sikringen som styrte nivåsenkingen som hadde gått, og det førte til at kompressoren som regulerer luft i systemet ikke slo ut. Da ble det mindre og mindre luft over litt tid, helt til den stod helt nede. 2200kr kom det på, to timers arbeid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå