Bmwray Skrevet Mai 9, 2007 Skrevet Mai 9, 2007 Hei. Har fått ny topp pakning på 6ern min i dag så lurer jeg på om jeg ikke kan ha for høyt turtall i begynnelsen? Må den kjøres inn eller har det ingen ting og si bare bilen blir varm før man begynner og tråkke til?
vidarius Skrevet Mai 9, 2007 Skrevet Mai 9, 2007 er ikke noe expert her men, jeg ville hvertfall tatt det litt piano i begynelsen
325ixturbo Skrevet Mai 9, 2007 Skrevet Mai 9, 2007 fyll etter vann og sjekk kjølevannsslanger osv. fort gjort at en slange er litt løs osv.
Bmwray Skrevet Mai 9, 2007 Forfatter Skrevet Mai 9, 2007 Det er et verksted som har gjort jobben. Jeg får ikke kommet til på noen av slangene og gått over.. Men MÅ man kjøre inn topp pakningen??
Galskap Skrevet Mai 9, 2007 Skrevet Mai 9, 2007 man kjøre rolig, og ikke dra den på turtall til toppakningen er brent fast mellom blokk og topp. om ikke er det stor sjanse for at toppakning vil blåse ut
Kjetil Sømme Skrevet Mai 9, 2007 Skrevet Mai 9, 2007 Ta det litt rolig i begynnelsen og ikke legg ut på langtur over vidda før du har sjekka at slanger og koblinger ikke lekker. Sjekk også om det oljeflekker i kjølevannet, om olja er hvitaktig og om det ryker blått eller hvitt av eksosen. Dette er bare i tilfelle det er noe galt, pakningen trenger ingen innkjøring egentlig. Hvis du har kjørt bilen mer eller mindre sammenhengende i et par timer og alt er ok, er det bare å kjøre.
Bmwray Skrevet Mai 9, 2007 Forfatter Skrevet Mai 9, 2007 Ok Jeg kjørte den rolig og pent i ca et par timer så måtte jeg jo teste den Bra den ikke trenger og kjøres inn. Er jo bare en pakning hehe.. Kjører alltid motoren varm før jeg drar opp turtallet. Det er fortsatt olje og dritt i kjølevannet. Noen som har noen gode tips til og få renset ut dette? Verkstede sa at jeg bør tømme ut kjølevannet og fylle opp igjen noen ganger. Er det noen andre bra metoder jeg kan gjøre isteden for og tømme den flere ganger? Tenkte og ta ut tappeskruen til radiatoren i morgen og stå og spyle den ren lenge men olje sitter jo fast i ekspansjonstanken og radiatoren. Er det noe jeg kan få kjøpt og helt på kjølevannet slik at oljen løsner? Takker for svar
Kjetil Sømme Skrevet Mai 10, 2007 Skrevet Mai 10, 2007 Du må nok bare skylle gjennom noen ganger før ting blir helt borte. Husk at det er en tappeplugg på motoren også, da får du ut mest mulig. Ikke bruk såpe el.l i motoren for å skylle ut, det blir bare klin!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå