Skautroll Skrevet Mai 9, 2007 Skrevet Mai 9, 2007 Mitt projekt ca ferdig. 86 mod. 520i Org urørt blokk og topp. Gått ca 300000km saab 9000 turbo, IC og poppoff. tenningsforskyver. ekstrasprut(defekt/gittopp) 535 dyser og LMM med 520i innmat 1:1 btr 2,5" eksos med sidepipe og minste simons demperen. biltema lambda og A/F (ennå ikke sikker på hvor nøyaktig den viser). Eksosmanifilder snudd oppned med hjemmelaget adapter fra org eksosanlegg, så turbon stikker halvveis opp av panseret. noe jeg har glemt?! hmmm... total kostnad ca. 8000 inkl. bil. VM i teit film på Youtube. uten dyser og LMM. http://www.youtube.com/watch?v=C9z4Ptp9 ... ed&search=
Margarus Skrevet Mai 13, 2007 Skrevet Mai 13, 2007 du kunne ikke lagt inn noen bilder av manifoilen. skal lage noe lignende selv.
Skautroll Skrevet Mai 15, 2007 Forfatter Skrevet Mai 15, 2007 det er den enkleste ting i verden, men bare husk på det at du må flytte hullene til manifoilen når den snues. skulle jeg gjort det nå, hadde jeg nok bare laget en bøy. var endel knot å fa det rett. Også tok jeg det gamle eksosanlegget og sveiset sammen rett føre eksos flensen.
Skautroll Skrevet September 24, 2007 Forfatter Skrevet September 24, 2007 Nå er den testet skikkelig, og vil tippe rundt 190 hk ved 1bar. virket som turbon bremset ved ca 5500rpm. Sååå nå har jeg fatt tak i en gammel 70talls holsetturbo fra en scania 8L. Mangler bare å sveise en del på eksosen, så er det ut å prøve om motoren orker å spinne opp turbon. Er jeg så heldig så har jeg med brannslokningsapparat
E36Cab1 Skrevet September 24, 2007 Skrevet September 24, 2007 hehe.......liker sånne prosjekt eg.....just 4 fun Mitt første turbobygge der kom råden igjennom bunnpanna på en gammel Volvo Too much pressure,hehehe......
Skautroll Skrevet September 25, 2007 Forfatter Skrevet September 25, 2007 i dag blei det testet. skjedde ikke en dritt før 4500 på første gir. og hadde 0,5 bar ved 5000. Hadde kanskje 05 på 4500 på andregir. turbon gikk rundt i hvertfall. fant i hvertfall ut at saab 9000 turbon er litt for liten. den gikk jo nesten som en diesel. bare med ketchup effekt til 1000
Skautroll Skrevet September 26, 2007 Forfatter Skrevet September 26, 2007 jepp... Lære prosjekt heller. Mitt første turbobygge, bedre å blåse en motor til 1500 spenn enn en du har lagt i 40000-50000 i fordi du ikke visste hva du drev med.
StianA Skrevet September 26, 2007 Skrevet September 26, 2007 artig prosjekt dette da=) legg ut noen bildr md den nye tuboen da=)
Mikke1981 Skrevet September 26, 2007 Skrevet September 26, 2007 jepp... Lære prosjekt heller. Mitt første turbobygge, bedre å blåse en motor til 1500 spenn enn en du har lagt i 40000-50000 i fordi du ikke visste hva du drev med. Ja det er sant da:)
oddis Skrevet September 26, 2007 Skrevet September 26, 2007 Artig med budsjett, så lenge det holder! Den får nok bensin altså, med den linære regulatoren? Jeg trodde det var fordelaktig med en progressiv.
Skautroll Skrevet September 26, 2007 Forfatter Skrevet September 26, 2007 skal inn med den gamle turbon igjen i dag. Gidder ikke vrake motoren på turtall bare for å få bruke den store snurrbon. Bruker forresten filter fra en gravemaskin og har bare 2.5" hjemmebygget eksos. 1:1,2 btr. det er bare å skru opp grunntrykket det, så ser man om det hjelper noe på høyt ladetrygg. hjelper det ikke er det ikkenoe vits at den er noe mer progressiv. Oppdaget forresten at boch poppoffen lakk noe jævlig. bare å hive.
Mikke1981 Skrevet September 27, 2007 Skrevet September 27, 2007 Ja den er vel kanskje bedre å bruke den litt mindere turboen en den som var større...? pga at den litt mindere turboen slår tidligere inn ikke sant?? eller ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå