Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt projekt ca ferdig.

86 mod. 520i Org urørt blokk og topp. Gått ca 300000km

saab 9000 turbo, IC og poppoff.

tenningsforskyver.

ekstrasprut(defekt/gittopp)

535 dyser og LMM med 520i innmat

1:1 btr

2,5" eksos med sidepipe og minste simons demperen.

biltema lambda og A/F (ennå ikke sikker på hvor nøyaktig den viser).

Eksosmanifilder snudd oppned med hjemmelaget adapter fra org eksosanlegg, så turbon stikker halvveis opp av panseret.

noe jeg har glemt?! hmmm...

total kostnad ca. 8000 inkl. bil.

VM i teit film på Youtube. uten dyser og LMM.

http://www.youtube.com/watch?v=C9z4Ptp9 ... ed&search=

Skrevet

det er den enkleste ting i verden, men bare husk på det at du må flytte hullene til manifoilen når den snues. skulle jeg gjort det nå, hadde jeg nok bare laget en bøy. var endel knot å fa det rett.

Også tok jeg det gamle eksosanlegget og sveiset sammen rett føre eksos flensen.

  • 4 months later...
Skrevet

Nå er den testet skikkelig, og vil tippe rundt 190 hk ved 1bar. virket som turbon bremset ved ca 5500rpm.

Sååå nå har jeg fatt tak i en gammel 70talls holsetturbo fra en scania 8L.

Mangler bare å sveise en del på eksosen, så er det ut å prøve om motoren orker å spinne opp turbon.

Er jeg så heldig så har jeg med brannslokningsapparat :twisted:

Skrevet

i dag blei det testet. skjedde ikke en dritt før 4500 på første gir. og hadde 0,5 bar ved 5000. Hadde kanskje 05 på 4500 på andregir. turbon gikk rundt i hvertfall. fant i hvertfall ut at saab 9000 turbon er litt for liten. den gikk jo nesten som en diesel. bare med ketchup effekt til 1000

Skrevet

jepp... Lære prosjekt heller.

Mitt første turbobygge, bedre å blåse en motor til 1500 spenn enn en du har lagt i 40000-50000 i fordi du ikke visste hva du drev med.

Skrevet
jepp... Lære prosjekt heller.

Mitt første turbobygge, bedre å blåse en motor til 1500 spenn enn en du har lagt i 40000-50000 i fordi du ikke visste hva du drev med.

Ja det er sant da:)

Skrevet

Artig med budsjett, så lenge det holder!

Den får nok bensin altså, med den linære regulatoren? Jeg trodde det var fordelaktig med en progressiv.

Skrevet

skal inn med den gamle turbon igjen i dag.

Gidder ikke vrake motoren på turtall bare for å få bruke den store snurrbon.

Bruker forresten filter fra en gravemaskin og har bare 2.5" hjemmebygget eksos.

1:1,2 btr. det er bare å skru opp grunntrykket det, så ser man om det hjelper noe på høyt ladetrygg. hjelper det ikke er det ikkenoe vits at den er noe mer progressiv.

Oppdaget forresten at boch poppoffen lakk noe jævlig. bare å hive.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...