Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener at en 318is fint klarer å burne ringer på tørr asvalt. Du trenger ikke rive ut klutchen for og få det til. Begynne å kjøre i sirkel også gi mere å mer gass da vil den legge seg ut og lage fine sirkler så lenge man gidder, men den må ha diffbrems får å klare det. Ødelegger ikke motor eller drivverk med å burne på den måten.

Det sliter akkurat like mye å rive løs bakdekkene med en M3 som med en 318is. Det må like mye kraft til på begge bilene får å løsne. Ofte sliter det mere på M3en siden den ofte har veldig breie dekk bak.

Det er mange måter å drifte på og en 318is klare å drifte gjenom en sving hvis han som sitter bak rattet kan kjøre og at den er utstyrt med diffbrems..

  • Svar 131
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Det er fint med en slik tråd, da vet man hvem man ikke skal kjøpe bil av. ;)

hehe :D tenkte akkurat d samme æ å:) e d rart at mange bmwèa e RÆV kjørt :!::!::!::evil:

Skrevet

For ikke snakke om hvor mange som er daukjørte!!!

Mange er jo livredde får å dra over 4000omdr på motorene sine...

Å lage noen burne spor ødelegger ikke bilen.. Om clutchen tar kvelden så er det bare bytte.. De selger de over disk. Ryker en drivaksel så selgs disse også nye. Bytte den ut og det blir som nytt igjen..

Skjønner ikke hva dere er så redde for..

Skrevet
Det sliter akkurat like mye å rive løs bakdekkene med en M3 som med en 318is. Det må like mye kraft til på begge bilene får å løsne. Ofte sliter det mere på M3en siden den ofte har veldig breie dekk bak.

Stemmer vel det ja, men så er vel også det meste konstruert kraftigare på ein M3 enn ein is? :roll:

Skrevet

Kommer litt ann på om vi snakker E30 elle E36 det..

Skrevet

Med standard 185/65 - 15" går det nok greit å framprovosera litt spinning.. men ikkje med 225/45 -17" sommerdekk..da er du direkte stygg med bilen om du truer han til å spinne rundinger på 1. eller 2. giret!

så ein stakkars is er ikkje sterk nok til dette..

men verken is eller m3 er konstruert for å spinne med..det går bra med m3, men m3 er konstruert for å komme seg mest effektivt og fortast frem med..ikkje for å burne med :wink:

Skrevet
Ove på Nurnbürgring i fin drift..

evo2ring3.jpg

Sladding kalles det i min verden. God fart og godt balansert bil gjør det mulig å legge den ut i slike sladder. Det kalles ikke drifting uten heftig hjulspinn og blårøyk..

Skrevet

Drifting er en motorsport som benytter seg av kjøreteknikken ved samme navn. Denne teknikken går ut på at bilens bakhjul ikke har nok grep mot underlaget, slik at bilen sklir gjennom svingene, samtidig som sjåføren kontrollerer denne bevegelsen.

Drifting sier ikke noe om at det må være masse røyk med i bildet..

Ordet Drift oversatt til norsk betyr noe slik som Driv. Synes Ove har godt driv rundt den svingen..

Skrevet

Så det du sier er at Ove har så god fart at han kun sitter å styrer den sladden med rattet uten noe hjelp ifra motoren?

Skrevet
Så det du sier er at Ove har så god fart at han kun sitter å styrer den sladden med rattet uten noe hjelp ifra motoren?

Han ville garantert klart det like lett med 50hk mindre også ja.

Er jo bare at farten på bilen "bryter" den ut på et vis.

Skrevet
For ikke snakke om hvor mange som er daukjørte!!!

Mange er jo livredde får å dra over 4000omdr på motorene sine...

Å lage noen burne spor ødelegger ikke bilen.. Om clutchen tar kvelden så er det bare bytte.. De selger de over disk. Ryker en drivaksel så selgs disse også nye. Bytte den ut og det blir som nytt igjen..

Skjønner ikke hva dere er så redde for..

bare får å ha d sagt så har jeg ikke noe i mot å ligge på høyt turtall å d va ikke d æ mente, men å ha 6000o\min hele tia vil æ kalle før rævkjøring! å d e ikke bra før motoren! men har ingen ting i mot å ligge på høytturtall under ei førbikjøring eller får akselere! men å ligge å sladde på turtalskutt er ikke helt bra får en motor :roll:

å du sir at å burne ikke ødelegger biln??? vist du trur d så skal du bare så har du ikkje peiling på ka du utale dæ om! når du riv laus biln så er d ei påkjenning på alt.. driverk foringe å karosseri!!

Skrevet

Motosvake biler klarer ikke drifte rundt en tørr asfaltbane. Drifting krever at hjulene er i konstant spinn med minimalt med grep til underlaget. Drifting skal man ligge på skrens hele tiden, på langstrekker, inn i svinger, ut av svinger.. Være i konstant skrens.

Når man ikke har motorkraft nok til å rive løs på tørr asfalt så kan man ikke drifte, men sladde.

Prøv å ta S kombinasjonen på Vålerbanen med en 318i på skrens inn i sving, i og ut i sving - med konstant hjulspinn. Gjør det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...