Raver^ Skrevet Mai 10, 2007 Skrevet Mai 10, 2007 Hei.. Som sagt i topic'en så stoppet den plutselig igår, kjørte helt normalt inn i en rundkjøring, og akkurat idet jeg girte ned til 3. gir så stoppet den bare, akkurat som den skulle gått akutt tom for bensin.. Har prøvd å gjort endel, som å bytta hjerne, kjørt direktestrøm på bensinpumpa (den fungerer fint), sjekket etter kabelbrudd, sjekket sikringer, sjekket det meste av vesentlige koblinger i motorrommet.. Det som er litt rart er at bensinpumpen fungerer når jeg setter direktestrøm på den, men den starter ikke når jeg vrir om tenninga eller kinner med bilen.. Så idag tenkte jeg at jeg skulle prøve å bytte bensinpumpe-relee'et.. Og så skal jeg bytte ut veivakselsensoren.. Jeg lurer også på om dette kan ha en sammenheng med at jeg har startsperre i kjørecomputeren min (kodelås), at det kan være denne som har klikket på no måte?? Og hvordan kan man eventuelt koble ut denne hvis det er mulig?? Hvis noen har noen tips eller forslag vær så snill å kom med de.. Bilen min stoppet langt hjemmefra og må kjøre i over en time for å skru på den.. Takk for forhånd!!
Toro Skrevet Mai 10, 2007 Skrevet Mai 10, 2007 Sikker på at ikke det bare er batteriet som er gåent? Kan være så enkelt som det...
Raver^ Skrevet Mai 10, 2007 Forfatter Skrevet Mai 10, 2007 Sikker på at ikke det bare er batteriet som er gåent?Kan være så enkelt som det... Da hadde vel ikke bilen kinnet akkurat som den skulle??
Toro Skrevet Mai 10, 2007 Skrevet Mai 10, 2007 Den kan kinne og lysa kan virke, men batteriet kan likevel være gåent. Prøv å mål det, eller bytt det ut med et annet bare for å prøve.
Raver^ Skrevet Mai 10, 2007 Forfatter Skrevet Mai 10, 2007 Den kan kinne og lysa kan virke, men batteriet kan likevel være gåent.Prøv å mål det, eller bytt det ut med et annet bare for å prøve. Hmm, ja får prøve det, men høres rart ut.. Holder det å bare bruke startkabler??
Azeton Skrevet Mai 10, 2007 Skrevet Mai 10, 2007 start kabler duger ja. Har du gjort noe så enkelt som og sjekke om det er gnist på pluggene?
Raver^ Skrevet Mai 10, 2007 Forfatter Skrevet Mai 10, 2007 start kabler duger ja.Har du gjort noe så enkelt som og sjekke om det er gnist på pluggene? Jepp, er ikke gnist.. Prøvde som sagt å tvangskjøre pumpa, men starta ikke da heller.. Men jeg må kanskje tvangskjøre den fra releet?? For den gnister vel ikke hvis pumpereleet er gåent eller??
Toro Skrevet Mai 10, 2007 Skrevet Mai 10, 2007 er det ikke gnist så er det mest sannsynlig en elektrisk feil, men tviler på at det er batteriet da...
Raver^ Skrevet Mai 10, 2007 Forfatter Skrevet Mai 10, 2007 Har eliminert det meste idag.. Prøvd to andre ECU'er, koblet fra startsperre og kjørecomputer, byttet batteri, prøvd en anna veiv-sensor, sjekket bensinslanger og kabler for brudd og lekkasjer..(de som er mulige å se uten å skru fra hverandre alt).. Byttet alt av releè'er.. Bilen gnister ikke å den får ikke bensin.. Noen som har noe forslag??
Bjørn 320 Skrevet Mai 12, 2007 Skrevet Mai 12, 2007 Iom. at det tydelegvis er noko feil med elektronikken, ville eg prøvd å tatt ein diagnose-test...er nok stor sjanse for at du kan finne feilen der
Raver^ Skrevet Mai 12, 2007 Forfatter Skrevet Mai 12, 2007 Iom. at det tydelegvis er noko feil med elektronikken, ville eg prøvd å tatt ein diagnose-test...er nok stor sjanse for at du kan finne feilen der Har tatt diagnose test på den, fant ut at veiv-sensoren var gåen, men den prøvde jeg å bytte:/.. Og ellers ingen andre feil ga utslag.. Så mulig det bare er brudd på ledning eller overledning en eller annen plass..
efjeldse Skrevet Mai 12, 2007 Skrevet Mai 12, 2007 hva med noe så enkelt som tennings-deler? bensin trenger den ikke før du får gnist
Raver^ Skrevet Mai 13, 2007 Forfatter Skrevet Mai 13, 2007 hva med noe så enkelt som tennings-deler? bensin trenger den ikke før du får gnist Hvilkne tenningsdeler da?? Har test to andre ECU'er, fjernet startsperre og byttet veiv-sensoren..
Dykkefaen Skrevet Mai 13, 2007 Skrevet Mai 13, 2007 En kompis av meg fikk samme problemet på bil sin. Riktig nok en golf, men men. Den stoppet bare rått og brutalt på motorveien, omentrent som om den gikk tom for bensin. Den dro rundt på starteren men den ville ikke starte. Etter en tur til verksted fikk han vite at etter at de hadde programert om nøkkelen så hadde den starta igjen. Tydeligvis noe med startsperra. Kanskje noe å prøve på hvis ikke finner noe annet som er feil. Lykke til. Håper det ordner seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå