Gå til innhold

Merkelig lugging og total død ved konstant fart over tid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til tider, så har jeg problemer med at hvis jeg kjører på en strekke over 10-20km i en jevn hastighet (80-90km/t, femte gir) at den etterhvert begynner å smålugge litt (har fortsatt jevn hastighet og gasspådrag).

Hvis jeg da trår inn clutchen, så i noen tilfeller, så faller turtelleren helt til null og bilen dør. Altså.. i 80km/t.. Gasser jeg på, så øker turtallet igjen (med clutchen inne), men slipper jeg gassen, så faller den helt og dør.

Jeg må da starte bilen (med clutchen inne, selvsagt) i 80km/t, og da jager den noe fryktelig hver gang. Noen ganger så dør den igjen, selv om jeg gasser litt på, men de fleste ganger så klarer den seg og jeg kan kjøre normalt videre..

Det virker ikke som at det er noe mønster på når det skjer, annet enn at det skjer når jeg har kjørt lenge i en jevn hastighet, men ikke hver gang. kanskje... 1 av 20 ganger.

Ikke akkurat et morsomt problem..

Bilen er en E36 318i, med åpen luftfilter.

Skrevet

Hmm... Har ikke fått tatt noen diagnose på den..

Så kan selvsagt være luftmengdemåler og/eller lambda.

Får se om jeg får tatt en diagnosetest og kanskje den gir resultater.

Noen andre som har hatt liknende problemer?

• 4 weeks later...
Skrevet

kan være jeg har akkurat det samme.

Men bilen har bare død en gang, men luggingen er ekstrem og ikke små greier, føles som jeg knuser grien i andre gir i 80km/t i et halvt sekundstid, også tilbake til normalen.

Min plan nå er og skifte bensinfilter og skru litt på luftmengdemåleren. lamdaen var det ikke for meg, siden den kobblet jeg rett og slett ifra og problemet var der forsatt.

hvis dette ikke fungerer så tipper jeg bensinpumpen som holder på og takke for seg, bensintrykket, tett "injektorere"

Skrevet

Det høres bensinrelatert ut. Bytt bensinfilter om ikke det er gjort i det siste.

Skrevet

hadde lignende problem på min bil for noen mnd siden. det var en del lugging av og til som du beskriver, men en vakker dag stoppet bilen på motorveien og var komplett død. bytta bensispumpa og alt var fint igjen. så det er nok den som begynner å bli sliten. bytt bensinfilter i samme slengen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...