cftuning Skrevet Mai 11, 2007 Skrevet Mai 11, 2007 bilen min fusker ( motoren vibrerer kraftig) under 3000rpm hvis jeg kjører økonomisk, høres ut som den går bare på 4 sylindere... dette forekommer spesiellt når det regner ute, men hvis jeg drar på så fungerer den normalt... plugger, pluggledninger, bensinpumpe og bensinfilter er nytt! tanken er også renset... innsugsbelgen har sprekker (morknet litt). ligger på 500 rpm på tomgang bare. den er også tungstartet når den er varm, er den skal starter den nesten før jeg drar om tenningen, hehe bilen er en e30 325i 86 mod noen som har opplevd det samme? Takker for alle svar og tips
E.Wenaas Skrevet Mai 11, 2007 Skrevet Mai 11, 2007 du burde ihvertfall skifte innsugsbelgen slik at bilen ikke får falskluft. er vel noe med at llm skal fordele luft og bensin med riktige verdier, og da er det ikke noe særlig når llm tror bilen får mer luft en den gjør, da blir det nok overdrevent bensinforbruk. kanskje det er dette som er problemet!
lfossheim Skrevet Mai 11, 2007 Skrevet Mai 11, 2007 Du sier at du har byttet div. deler på bilen din. Var problemet der før du byttet? Hvis problemet oppstod etter byttet så er det bare å begynne feilsøk med det som er byttet......
cftuning Skrevet Mai 12, 2007 Forfatter Skrevet Mai 12, 2007 ok... takk for tipsene... nå er d oppholds i trøndelag igjen å da fungerer den som den skal, kan det være overtenning i noen av pluggledningene? siden det er kun når det regner?
mariuz- Skrevet Mai 13, 2007 Skrevet Mai 13, 2007 tror jeg også sliter med overtenning i pluggkabler, kan man fikse på det uten og måtte skifte kabler ? Til deg, prøv og spray litt wd40 " verktøy på boks " i hettene og ned mot pluggen så prøv da, om alt er bra er det nok pluggkabler, sånn som det er hos meg!
Stianvi Skrevet Mai 13, 2007 Skrevet Mai 13, 2007 sjekk etter falskluft, la bilen stå på tomgang mens du sprayer startgass over alle vakuum slangene. ruser motoren seg, da har du vakuum lekkasje. og det kan hende det er probølemet, har hatt samme problem med min 320i e30, og det var vakuum lekkasje=)
Villi Skrevet Mai 13, 2007 Skrevet Mai 13, 2007 tror jeg også sliter med overtenning i pluggkabler, kan man fikse på det uten og måtte skifte kabler ? Til deg, prøv og spray litt wd40 " verktøy på boks " i hettene og ned mot pluggen så prøv da, om alt er bra er det nok pluggkabler, sånn som det er hos meg! Spray WD40 over alt på luggkablene, det isolerer for overslag, det legger seg ei fetthinne på ledningene da.. Prøv det Holder jo ikke i Evi tid da, men ei nødløsning for å feilsøke..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå