Ad|oS Skrevet Mai 12, 2007 Skrevet Mai 12, 2007 Hvor mye "toe-in" kan man få justert på 4-hjulskontroll? Min bil er enda verre enn denne, og jeg har nå slitt ut et par dekk på 1 1/2mnd...
B.E.E. Skrevet Mai 12, 2007 Skrevet Mai 12, 2007 En kan på en E-36 stille veldig mye toe-in. Mer enn en noen gang vil trenge. Problemet på E-36en er at den har begrensede camber justeringer. For dekkslitasjen sin del er den eneste måten å kompensere for mye camber (ved senking) å stille mer toe-in. Noen ganger tar de godt i og da kan resultatet bli en enorm dekkslitasje.
pontius Skrevet Mai 12, 2007 Skrevet Mai 12, 2007 Dette med at bakhjulene "skråner" er vel helt normalt på bakhjulsdrevne biler er det ikke? Jo mer vekt man får bak, jo mer vil hjulene skråne. Husker dette var MEGET synlig på min gamle e30 (med senk). Mener å ha hørt at dette ikke er mulig å justere i det hele tatt på e36...? Det med at bakhjulene slites fort skyldes vel heller utslitte bærearmsforinger, som tidligere er sagt her...
? Skrevet Mai 12, 2007 Skrevet Mai 12, 2007 jeg syns det er umulig og bedømme hvordan camber er utifra dette bildet. men jeg syns heller det er veldig mye spissing (toe in)... tror det er der problemet ligger... hvis ikke trådstarter har et bilde lavt bakifra?
Ad|oS Skrevet Mai 12, 2007 Skrevet Mai 12, 2007 Vel, mine dekk er helt utslitt (slicks) på ytterst og innerst (tyder vel på for lavt lufttrykk at slitasjen kommer her), og i midten er det vel kanskje 1-2mm spor igjen etter 1 1/2mnd bruk. Det er ekstrem toe-inn, og hele dekket ligger "skrått" utover i veibanen, altså kanskje 1-2cm lenger ute nederst i forhold til øverst på dekket.
Bjørner Skrevet Mai 13, 2007 Skrevet Mai 13, 2007 Tor du skal få sjekket bærearmsforingene. Hvis det er sideveis slakke i disse vil dekke forsvinne usannsyngli raskt. Hadde slitte foringer på min E39, kjørte 1500km så måtte bakdekkene skiftes. Så du camberverdiene på bakhjulene ved forrige hjulstillingskontroll ? En del verksted er sløve med å sjekke hvorfor, de ikke får helt gode nok vinkler. Få utskrift av justeringsresultatet ved neste kontroll.
xibriz Skrevet Mai 13, 2007 Skrevet Mai 13, 2007 Det ser noe slikt ut på min også.. skal på 4hjulskontroll fredag en 18. pga. at jeg senket den for ikke så lenge siden.. ser for meg at det fikser seg da men jeg har også garantert slitte bærearmsforinger, skal skifte de neste helg
bård Skrevet Mai 13, 2007 Skrevet Mai 13, 2007 bmwhans skrev: efjeldse skrev: bmwhans skrev: kan være at vinterfelgene har såpass mye gummi at den blir heva litt og at det retter seg litt opp. omkretsen på hjula skal være det samme da skal ja, men er de det? vet ikke jeg Litt større rulleomkrets forandrer ikke geometrien i bakstillinga, det bare hever hele bilen. Navet har fortsatt samme avstand fra hjulbuen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå