Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmm..lurer på om det sitter en trimkam på bilen min? er ikke sikker og har ikke hørt noenting om det fra selger... er det en måte å finne ut om jeg har trimkam? hørt noe om at turtallet slipper seg langsommere ned når man ruser den på høyt turtall. altså at turtallet holder seg litt lenger oppe enn normalt? eller tar jeg helt riv ruskanes gæli nå ?

Skrevet

Om man bare har montert trimkam uten å gjøre noe annet kan vel det sikkreste måten å definere det på være å sjekke om den går jevnt på tomgang.

Trimkammer har en tendens til å rote til litt på lave turtall (Da jo en trimkam skal gi deg det du vil på høye turtall)

Skal det fungere optimalt må nok også motorstyringen justeres, og rart om ikke det er nevnt i denne sammenheng fra selger.

Går den på riktig turtal på tomgang og ikke jager som det heter så er den nok orginal. Mulig jeg rammler rundt i gammal teori her, men teorien har vel ikke endret seg så mye på noen få år :)

Litt om en kam da, en kam tilfører ikke noe annet mere luft (På en injection motor som du har), så skal du utnytte det må du også ha mere bensin, derav må elektronikken også optimaliseres for kammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...