monster11 Skrevet Mai 12, 2007 Skrevet Mai 12, 2007 Noen som kan gi meg noen tips og ting jeg bør unngå?
MotorViagra Skrevet Mai 12, 2007 Skrevet Mai 12, 2007 Noen som kan gi meg noen tips og ting jeg bør unngå? Er gangse enkelt dette... Ta av innsug og eksos manifold. Så er det jo bare topp dekselet, og strekkboltene.. Går ikke ann å gjøre noe galt. Regreima er vel det vanskligste syntes jeg.
02 Touring Skrevet Mai 12, 2007 Skrevet Mai 12, 2007 a-dekk as skriver: "Det går ikke ann å gjøre noe galt." Det er mye som "kan" gjøres feil. Ta en titt i denne http://www.velom.net/bimmers/haynes_e30_e28_e34.pdf da ungår du nok de fleste feil.
MotorViagra Skrevet Mai 12, 2007 Skrevet Mai 12, 2007 a-dekk as skriver: "Det går ikke ann å gjøre noe galt." Det er mye som "kan" gjøres feil. Ta en titt i denne http://www.velom.net/bimmers/haynes_e30_e28_e34.pdf da ungår du nok de fleste feil. Det greit dette.. men ser jo helst at denne personen som skal skifte denne har litt erfaring fra tildigere. Vis dette er første gangen han skal skifte på en bil så er det jo mye han må huske på.. Men sjenerelt så er det samme framgangsmåte på alle biler når det gjelder moment osv.. Jeg selv hadde skiftet denne på 2 timer.
monster11 Skrevet Mai 12, 2007 Forfatter Skrevet Mai 12, 2007 jeg har null kompresjonen på sylinder 2, så jeg ville se om det var en knekt ventilfjær eller noget andet.men har aldri gjort det før.
monster11 Skrevet Mai 14, 2007 Forfatter Skrevet Mai 14, 2007 ok tak for det,men jeg tror ikke jeg tør og prøve. er der nogen fra kløfta eller omkring her som vil gøre det for mig?skal nok få penge for det.
Gjest Skrevet Mai 14, 2007 Skrevet Mai 14, 2007 jeg har null kompresjonen på sylinder 2, så jeg ville se om det var en knekt ventilfjær eller noget andet.men har aldri gjort det før. trenger ikke av med hele toppen for å sjekke ventilfjærene. bare å skru av toppdekselet. det klarer hvem som helst
Sir Hofstad Skrevet Mai 14, 2007 Skrevet Mai 14, 2007 Mer korrekt å kjøre en ordentlig kompresjonstest på motor... Prøve å finne ut hvor trykket blir av, evt med trykktest. Før du begynner å reparere og bruke penger...
monster11 Skrevet Mai 15, 2007 Forfatter Skrevet Mai 15, 2007 tak for det. det var den som trykker ned på ventilen som var knekt, er den vansklig og skifte? heder vist vipparm
R.E.H Skrevet Mai 15, 2007 Skrevet Mai 15, 2007 må vel av med toppen for å skifte den.. må av med vippearmsakslingen da og den skal visst ut av toppen på den siden som torpedoveggen er..
336mik Skrevet Mai 15, 2007 Skrevet Mai 15, 2007 Går vel ann å dra vippearms akslingen fram hvis man heiser motor i framkant. Men etter hva jeg har hørt av erfaringer,så er det lurt å skifte alle sammen når du først er i gang. Vet 2 eksempler på folk som har knekt 1 vippearm,for så å bytte kun 1,for så at en annen vippearm ryker uka etter.
Inline six Skrevet Mai 15, 2007 Skrevet Mai 15, 2007 Går vel ann å dra vippearms akslingen fram hvis man heiser motor i framkant.Men etter hva jeg har hørt av erfaringer,så er det lurt å skifte alle sammen når du først er i gang. Vet 2 eksempler på folk som har knekt 1 vippearm,for så å bytte kun 1,for så at en annen vippearm ryker uka etter. Veit ikke hvordan det er på disse motorene, men på M30 motorn er vippearmsakslingene delt på mitten. Da må du trekke ut en del mot torpedon og en mot radiatorn. Så da må toppen av. Uansett ikke dumt og få skifta toppakning, slipa ventiler og ikke minst ventiltettinger som bruker å være ganske harde og oppbrukt på gamle BMW motorer
336mik Skrevet Mai 16, 2007 Skrevet Mai 16, 2007 På m20 er akslingene hel,og kan trekkes ut i front.Begynne med topp-pakning,ventiler og tettninger,er en adskillig større oprasjon,og mye dyrere,så da har du velgets kvaler.Og overhalle er jo nesten like dyrt som å kjøpe en annen motor da,og skal du overhalle topp,så kan du like godt ta blokka i samme slengen,og da snakker vi ihvertfall kroner.
monster11 Skrevet Mai 16, 2007 Forfatter Skrevet Mai 16, 2007 tror bare jeg bytter vipparm'en er begyndt nu,men må jeg av med hele toppen?
monster11 Skrevet Mai 16, 2007 Forfatter Skrevet Mai 16, 2007 oki tror ikke jeg selv kan finne ut av det den bruker også oile kan det være fordi vipparm'en ikke virker? og hvad koster det ca på et verksted og få lavet det? det var det skal nok ha ny motor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå