Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Noen som kan gi meg noen tips og ting jeg bør unngå?

Er gangse enkelt dette... Ta av innsug og eksos manifold.

Så er det jo bare topp dekselet, og strekkboltene..

Går ikke ann å gjøre noe galt.

Regreima er vel det vanskligste syntes jeg.

Skrevet
a-dekk as skriver: "Det går ikke ann å gjøre noe galt."

Det er mye som "kan" gjøres feil. Ta en titt i denne http://www.velom.net/bimmers/haynes_e30_e28_e34.pdf

da ungår du nok de fleste feil.

Det greit dette.. men ser jo helst at denne personen som skal skifte denne har litt erfaring fra tildigere. Vis dette er første gangen han skal skifte på en bil så er det jo mye han må huske på.. Men sjenerelt så er det samme framgangsmåte på alle biler når det gjelder moment osv..

Jeg selv hadde skiftet denne på 2 timer.

Skrevet
jeg har null kompresjonen på sylinder 2, så jeg ville se om det var en knekt ventilfjær eller noget andet.men har aldri gjort det før.
trenger ikke av med hele toppen for å sjekke ventilfjærene. bare å skru av toppdekselet. det klarer hvem som helst :)
Skrevet

må vel av med toppen for å skifte den.. må av med vippearmsakslingen da og den skal visst ut av toppen på den siden som torpedoveggen er..

Skrevet

Går vel ann å dra vippearms akslingen fram hvis man heiser motor i framkant.

Men etter hva jeg har hørt av erfaringer,så er det lurt å skifte alle sammen når du først er i gang.

Vet 2 eksempler på folk som har knekt 1 vippearm,for så å bytte kun 1,for så at en annen vippearm ryker uka etter.

Skrevet
Går vel ann å dra vippearms akslingen fram hvis man heiser motor i framkant.

Men etter hva jeg har hørt av erfaringer,så er det lurt å skifte alle sammen når du først er i gang.

Vet 2 eksempler på folk som har knekt 1 vippearm,for så å bytte kun 1,for så at en annen vippearm ryker uka etter.

Veit ikke hvordan det er på disse motorene, men på M30 motorn er vippearmsakslingene delt på mitten. Da må du trekke ut en del mot torpedon og en mot radiatorn. Så da må toppen av. Uansett ikke dumt og få skifta toppakning, slipa ventiler og ikke minst ventiltettinger som bruker å være ganske harde og oppbrukt på gamle BMW motorer :)

Skrevet

På m20 er akslingene hel,og kan trekkes ut i front.Begynne med topp-pakning,ventiler og tettninger,er en adskillig større oprasjon,og mye dyrere,så da har du velgets kvaler.Og overhalle er jo nesten like dyrt som å kjøpe en annen motor da,og skal du overhalle topp,så kan du like godt ta blokka i samme slengen,og da snakker vi ihvertfall kroner.

Skrevet

oki tror ikke jeg selv kan finne ut av det :(

den bruker også oile kan det være fordi vipparm'en ikke virker?

og hvad koster det ca på et verksted og få lavet det?

det var det skal nok ha ny motor :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...