partiro Skrevet Mai 12, 2007 Skrevet Mai 12, 2007 Hvor sitter denne sensoren? pos 11. http://nettbutikk.gsbildeler.no/openImage.php3?imgPath=bilder/8886.gif Er redd jeg må begynne å skru ned hele motoren bare for å få skiftet den.
oddis Skrevet Mai 12, 2007 Skrevet Mai 12, 2007 Denne sitter på innsugsiden av toppen. Du må plukke bort gummibelgen og luftmengdemåleren foran gasspjeldet. Deretter må du demontere øvre innsug (er todelt). Du vil se sensoren ganske godt så fort du får vekk gummibelgen, men du vil ha vansker å få den ut uten å demontere slik jeg har beskrevet. Når du har jobbet deg fram går det ganske fort å skru ut sensoren. Bruk en skikkelig fastnøkkel og skru den forsiktig ut.
partiro Skrevet August 19, 2007 Forfatter Skrevet August 19, 2007 Hei! Er det mye jobb å få fjernet øvre innsug? Har fortsatt problemet med tomgang som jeg beskrev i denne tråden: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=49299&highlight= Hvor stort sannsyn er det for at det kan være denne temperatursensoren som står bak? Ingen annen måte jeg kan sjekke om det rett og slett bare er dårlig kontakt eller noe? Kan lite kjøleveske eller luft i kjølevesken ha noe å si?
oddis Skrevet August 19, 2007 Skrevet August 19, 2007 Er tempsensoren tilkoplet ECUn? Hørtes merkelig ut at den skal påvirke tomgangen din.. Skal du ha bort innsuget så skrur du som sagt vekk innsugsbelgen, tar av de skruene (6 stk) som sitter på toppen av innsuget + 2 gjennomgangsbolter som sitter festet gjennom begge delene (øvre og nedre). Så må du også dra av begge vakumslangene på spjeldet. Deretter må du demontere gasswireen og 2 skruer som sitter overfor gasspjeldet som holder forvarminga. Så må du skru av slangekoplinga til tomgangsregulatoren. SÅ kan du ta av innsuget. Litt kronglete, men går faktisk veldig fort.
partiro Skrevet August 19, 2007 Forfatter Skrevet August 19, 2007 Ja trur ikke det er så mye arbeid som det hørest ut. Men trenger jeg å skifte pakning eller noe før jeg tar den på igjenn? Jo der er to temperatursensore. En til ecu og en inn til instrument. Har mistanke om at den til ecu er defekt. Den gir signal om at motoren er varmere enn det den er, slik at ecu gir for lite bensin i forhold til temperatur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå