JoCCe Skrevet Mai 12, 2007 Skrevet Mai 12, 2007 Lurer på en liten ting bare. M50 motoren med 24v kom vell i 91? Før det var det M20 som var brukt. Er det noen store forskjeller å se på dem? Noe man kan se etter i ett øyekast? Eller bare lette på topplokket å telle ventiler? Har jeg rett om jeg sier at på Vanos motoren er det en ekstra klump forran på dekslet til registerkjede? Hvor ofte skal register kjede på M50 motor byttes?
? Skrevet Mai 12, 2007 Skrevet Mai 12, 2007 m50: http://www.bmwmregistry.com/faq/S50_US.jpg m20: http://us1.webpublications.com.au/stati ... 15_5mg.jpg hvis jeg ikke misforsto. registerkjede skal i utgangspunktet ikke byttes noengang, men ingenting varer ikke evig. 3-400 000km på samme er ikkeno problem...
JoCCe Skrevet Mai 12, 2007 Forfatter Skrevet Mai 12, 2007 hmm, takker får svar, var jo stor forskjell på de, hva heter den motoren som er lik m50, men ikke har sølv/grå striper på topptekslet? Men da trenger nå heldigvis ikke jeg bytte kjede med det første da
Gjest Skrevet Mai 12, 2007 Skrevet Mai 12, 2007 Enket å ser forskjell. Register kjedet trenger ikke byttes hvis ikke det lager lyd. Det hender faktisk at kjedet ryker, men ikke ofte. Har motoren blitt stelt dårlig så blir kjedet stekt og slitt og da må det byttes. M50 har 6 coiler og register kjede. M20 har fordeler og register reim som må byttes alt for ofte.
JoCCe Skrevet Mai 12, 2007 Forfatter Skrevet Mai 12, 2007 Så m50 motoren er en mye "bedre" motor, som ikke trenger like mye vedlikehold som m20. Ingen registerreim og bytte, å hydrauliske ventil løftere. Lærer noe nytt hver dag
Gjest Skrevet Mai 13, 2007 Skrevet Mai 13, 2007 Ja.. M50 er en mye bedre motor en M20.. M20 er en gammel motor konstruksjon.
BMW_Racing Skrevet Mai 13, 2007 Skrevet Mai 13, 2007 Ja.. M50 er en mye bedre motor en M20..M20 er en gammel motor konstruksjon. ikke nødvendig viss, Mindre elektronik som kan kå sondt. Ja eldre, men ikke nødvendig viss dårligere. Se på Volvo 240.
JoCCe Skrevet Mai 13, 2007 Forfatter Skrevet Mai 13, 2007 hehe, sant nok. Elektronikk er fint å bra når det funker, men ett hel#¤" når det ikke funker, da er go gamel mekanik det beste, å lettest og fikse Volvo 240, panstervogn på hvite skilter.. Å si man liker volvo på bimmers blir vell å banne i kirka men
BMW_Racing Skrevet Mai 13, 2007 Skrevet Mai 13, 2007 Å si man liker volvo på bimmers blir vell å banne i kirka men Ja, ikke at jeg liker Volvo. Men motor konstruksjone på volvo 240 må verre fra krigen. å det e jo ekstremt Solide motorer, noe som kan sees i m20 motoren og
Gjest Skrevet Mai 13, 2007 Skrevet Mai 13, 2007 Tør påstå at M50 er en bedre kostruksjon enn M20.. Gi meg en god grunn til at BMW skulle lage en dårligere motor en M20 når de utviklet M50? Ikke så mye mere elektronikk på M50... Man slipper at pluggledingene blir dårlige på M50.. M20 er billig og lettere å skru på enn M50, derfor mange bruker de i volvo.. Selv om de får mye hk ut av M20 så er M50 en bedre kostruksjon. Man får mange hk ut av M50 med turbo også..
BMW_Racing Skrevet Mai 13, 2007 Skrevet Mai 13, 2007 Tør påstå at M50 er en bedre kostruksjon enn M20.. Gi meg en god grunn til at BMW skulle lage en dårligere motor en M20 når de utviklet M50?Ikke så mye mere elektronikk på M50... Man slipper at pluggledingene blir dårlige på M50.. M20 er billig og lettere å skru på enn M50, derfor mange bruker de i volvo.. Selv om de får mye hk ut av M20 så er M50 en bedre kostruksjon. Man får mange hk ut av M50 med turbo også.. sier ikke at mangen bruker m20 i volvo. Bruker volvo som eksempel på at gammal ikke alltid er dårlig. På m50 har du 6 coiler. 1 ny coil koster mer en nye tennplugg kabler til m20. Mer elektronik som kan gå til helvete. alt har + sider, og - sider. M50 har hydrauliske ventli løftere. Noe som er et +. M20 har mindre elektronik. Men geometrien i bmw motorer er veldig go i forhold til andre bilmerker. (audi)
02 Touring Skrevet Mai 14, 2007 Skrevet Mai 14, 2007 Lurer på en liten ting bare. M50 motoren med 24v kom vell i 91? Før det var det M20 som var brukt. Er det noen store forskjeller å se på dem? Noe man kan se etter i ett øyekast? Eller bare lette på topplokket å telle ventiler? Har jeg rett om jeg sier at på Vanos motoren er det en ekstra klump forran på dekslet til registerkjede? Hvor ofte skal register kjede på M50 motor byttes? Når du titter på en M20 så er det aluminum toppdeksel og innsug. På M50 ser det ut som svart plast. Ingen plugger og pluggledninger og se.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå