Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på en liten ting bare. M50 motoren med 24v kom vell i 91? Før det var det M20 som var brukt. Er det noen store forskjeller å se på dem? Noe man kan se etter i ett øyekast? Eller bare lette på topplokket å telle ventiler?

Har jeg rett om jeg sier at på Vanos motoren er det en ekstra klump forran på dekslet til registerkjede? Hvor ofte skal register kjede på M50 motor byttes?

Skrevet

hmm, takker får svar, var jo stor forskjell på de, hva heter den motoren som er lik m50, men ikke har sølv/grå striper på topptekslet?

Men da trenger nå heldigvis ikke jeg bytte kjede med det første da :P

Skrevet

Enket å ser forskjell.

Register kjedet trenger ikke byttes hvis ikke det lager lyd. Det hender faktisk at kjedet ryker, men ikke ofte. Har motoren blitt stelt dårlig så blir kjedet stekt og slitt og da må det byttes.

M50 har 6 coiler og register kjede. M20 har fordeler og register reim som må byttes alt for ofte.

Skrevet

Så m50 motoren er en mye "bedre" motor, som ikke trenger like mye vedlikehold som m20. Ingen registerreim og bytte, å hydrauliske ventil løftere.

Lærer noe nytt hver dag

Skrevet

Ja.. M50 er en mye bedre motor en M20..

M20 er en gammel motor konstruksjon.

Skrevet
Ja.. M50 er en mye bedre motor en M20..

M20 er en gammel motor konstruksjon.

ikke nødvendig viss, Mindre elektronik som kan kå sondt. Ja eldre, men ikke nødvendig viss dårligere.

Se på Volvo 240.

Skrevet

hehe, sant nok. Elektronikk er fint å bra når det funker, men ett hel#¤" når det ikke funker, da er go gamel mekanik det beste, å lettest og fikse ;)

Volvo 240, panstervogn på hvite skilter.. Å si man liker volvo på bimmers blir vell å banne i kirka men :P

Skrevet
Å si man liker volvo på bimmers blir vell å banne i kirka men :P

Ja, ikke at jeg liker Volvo. Men motor konstruksjone på volvo 240 må verre fra krigen. å det e jo ekstremt Solide motorer, noe som kan sees i m20 motoren og :D

Skrevet

Tør påstå at M50 er en bedre kostruksjon enn M20.. Gi meg en god grunn til at BMW skulle lage en dårligere motor en M20 når de utviklet M50?

Ikke så mye mere elektronikk på M50... Man slipper at pluggledingene blir dårlige på M50..

M20 er billig og lettere å skru på enn M50, derfor mange bruker de i volvo.. Selv om de får mye hk ut av M20 så er M50 en bedre kostruksjon. Man får mange hk ut av M50 med turbo også..

Skrevet
Tør påstå at M50 er en bedre kostruksjon enn M20.. Gi meg en god grunn til at BMW skulle lage en dårligere motor en M20 når de utviklet M50?

Ikke så mye mere elektronikk på M50... Man slipper at pluggledingene blir dårlige på M50..

M20 er billig og lettere å skru på enn M50, derfor mange bruker de i volvo.. Selv om de får mye hk ut av M20 så er M50 en bedre kostruksjon. Man får mange hk ut av M50 med turbo også..

sier ikke at mangen bruker m20 i volvo. Bruker volvo som eksempel på at gammal ikke alltid er dårlig.

På m50 har du 6 coiler. 1 ny coil koster mer en nye tennplugg kabler til m20.

Mer elektronik som kan gå til helvete.

alt har + sider, og - sider. M50 har hydrauliske ventli løftere. Noe som er et +. M20 har mindre elektronik. Men geometrien i bmw motorer er veldig go i forhold til andre bilmerker. (audi) :roll:

Skrevet
Lurer på en liten ting bare. M50 motoren med 24v kom vell i 91? Før det var det M20 som var brukt. Er det noen store forskjeller å se på dem? Noe man kan se etter i ett øyekast? Eller bare lette på topplokket å telle ventiler?

Har jeg rett om jeg sier at på Vanos motoren er det en ekstra klump forran på dekslet til registerkjede? Hvor ofte skal register kjede på M50 motor byttes?

Når du titter på en M20 så er det aluminum toppdeksel og innsug.

På M50 ser det ut som svart plast. Ingen plugger og pluggledninger og se.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...