Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har søkt en del rundt for å finne ut om jeg har fjernstyrt sentrallås eller ikke.

Blir liksom ikke så veldig mye klogere, utover at der mange steder blir pratet om at man skal ha en box under baksetet i venstre side (Føre side).

Denne boxen skal sitte med 2 skruer og ha en lille dør på baksiden, hvor man kan sette inn chippen fra remoten for å kode den.

Inngans stikket skal enten vere grønt (Som på BC) eller svart 12 poligt stik.

Har ingen av disse stik bak, og heller ikke noen box.

Men jeg har en hvad jeg tror er rute knuse sensor og en lille firkant bak speilet :

cimg0194pc4.th.jpg

Og så har denne lille firkanten ved siden av kontakten til takluken :

cimg0196zi4.th.jpg

Og jeg har en rød diode i vent grillen oppe på dashen :

cimg0197fp9.th.jpg

Har sjekket under rat stammen, men her er der heller ikke noen box, men den hvite firkanten som dere ser bak kablene, kunne evt. romme en slik box :

cimg0199of9.th.jpg

Har læst at boxen kan sitte under ratstammen på E30, defor sjekket jeg der også.

Fannt da et indlegg på bimmer.info (som self. er nede akkurat nu), hvor dem pratet om et EWS-II system med integrert fjernstyrt alarm/sentral lås.

Denne boxen skulle da sitte bak handske rommet, men det gjør den vist på alle med sentral lås, men der skulle så vere forskjellige typer da.

Noen herinde som har litt peil på de forskjellige typer av fjernstyrt sentral lås på E34?

Feks. har jeg eller har jeg ikke?

Nøklen som jeg tror passer til EWS-II systemet koster ikke mindre rundt 1.600,- (Flip ut nøkkel) og jeg gidder liksom ikke betale det hvis det ikke funger.

Denne type skal vist også programmeres ved å holde nøklen over dioden i luft grillen + div. og ikke kodes med chippen i kontrol boxen.

Noen som veit?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...