Sir Hofstad Skrevet Mai 14, 2007 Skrevet Mai 14, 2007 Nei evt luftlekkasje trenger ikke høres hele tiden. Spørs hvor den er og hvordan den virker. Kan være at noen pakninger eller annet har blitt tørre evt, og at det går seg til kanskje...
Anderslien Skrevet Mai 14, 2007 Forfatter Skrevet Mai 14, 2007 Godt mulig. Jeg får vente og se og høre litt. Men den tikkelyden som kommer av og til, hva tror du det kan være? Tenkte på noe. Hvis jeg kjøper M5 bakfjærer, er det ikke slik at de senker kun 15mm? Men passer de min bil?
Anderslien Skrevet Mai 15, 2007 Forfatter Skrevet Mai 15, 2007 Har hørt litt rundt om skaffing av kun bakfjærer i dag. Det gikk visst ikke. Kunne enten kjøpe framfjærer, eller sett. Så da må jeg vel kjøpe et sett. Men noen som vet hvor jeg får skaffet fjærer som senker kun 5, 10 eller 15 bak?
RogE36R Skrevet Mai 15, 2007 Skrevet Mai 15, 2007 Hei. Ang det med tomgangen å susingen så hadde eg akkurat det samme problemet på e30èn min å da var det slitasjehull på undersiden av innsugsbelgen, byttet den så var alt i orden. men e vel på langt nær samme system med denne
derrick Skrevet Mai 15, 2007 Skrevet Mai 15, 2007 Anng det med tomgangen: Trur desse skal ha ganske lav tomgang. Min går på under 500 omdr på tomgang når den er varm.
kim@etnorgeikrig.com Skrevet Mai 15, 2007 Skrevet Mai 15, 2007 Vill tru de er mulig med kraftigere fjerunderlag på e34 og. Bruker fra e46 touring på min e36 m3 cab, gikk fint ann å justere høyden perfekt
Dralle Skrevet Mai 15, 2007 Skrevet Mai 15, 2007 Tomgangen er for lav! Skal være på 600 +/- 50 1 ting MÅ du sjekke!!! Boltene på oljepumpa! Desse bruker å løsne og i værste fall ramle helt ut p.g.a vibrasjoner. Snakker av erfaring! Dette bør være det første du sjekker om du ikke vet det har vært gjort. Sjekk om du har korkpakning på den lille bunnpanna nederst - er der det da er det stor sjans for at det ikke har vært gjort. Det koster deg bare en ny pakning å litt locktite å sjekke det - BILLIGERE enn motorhavari! Boltene skal altså settes fast igjen med locktite på. Sjekk toppdekselpakningene dine. Dette er også sikkert dags å bytte med den km-standen. Skal vedde på det er fullt med olje i plugghulla dine. Ville vertfall sjekket det. Kan være en årsak til lav tomgang. Så vet jeg at det er en membran på innsuget eller veivhusventilasjonen som bruker å gå på desse, men det har ikke jeg vært borti, men det kan nok også være en årsak til lav tomgang...
Jonner'n Skrevet Mai 15, 2007 Skrevet Mai 15, 2007 mye jobb å sjekke de boltene? noe som må gjøres på verksted,eller går det greit å gjøre på gårdsplassen...?
Anderslien Skrevet Mai 15, 2007 Forfatter Skrevet Mai 15, 2007 Forrige eier trodde ikke at de boltene på oljepumpa var bytta. Så jeg skal bytte olje på motoren, skru fast de boltene, bytte plugger og muligens toppdekselpakninger hvis det er olje på pluggene. Gjør nok dette i morgen. Skal sjekke den belgen om den er hel. Tror den er det altså... Har polert bilen i dag, og ble veldig fin Skal prøve å få tatt noen bilder i dag eller i morgen. Ellers er den å se på rudskogen på fredag. Har også bestilt 540i merket.
Dralle Skrevet Mai 15, 2007 Skrevet Mai 15, 2007 Jeg vil nok anbefale å bruke grav eller bukk, selvom det nok går på gårdsplassen også. Jobben er overkommelig om du har en smule erfaring. Kjiipeste er å skrape av den gamle korkpakninga. Selvom det ikke er korkpakning på din, ville jeg sjekket boltene uansett om jeg var deg... Husk å rens skruhullen før du setter i boltene med locktite. Og sjekk også boltene som holder sammen pumpa. Anbefaler å bruke moment på alt. her er en guide: http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... p?dokid=37
Anderslien Skrevet Mai 15, 2007 Forfatter Skrevet Mai 15, 2007 Har verksted med løftebukk og greier, så det skal gå bra. Skal få strammet til boltene jeg. Men forrige eier sa at motorolje var byttet. Men får jeg sjekket dette på noe vis? Har litt dårlig råd etter jeg har kjøpt den, så lite lyst til å bruke 1000kr på olje hvis det ikke er nødvendig
Anderslien Skrevet Mai 15, 2007 Forfatter Skrevet Mai 15, 2007 Tok noen bilder i sta. Den er veldig møkkete da, men samma det. Skal ta noen nye når jeg får vaska den ordentlig inni og utenpå. Merk: Baklyktene skal byttes, skal heves litt bak (jeg syntes den er for lav), skiltene skal byttes (fælt norskeflagg), skal muligens sette på 18" felger, da den er godkjent med 8,5x18" foran og 10x18" bak, 540i emblem er bestilt, nytt ratt er på vei (nyere type airbagratt) også er det noen riper på bakluke, så den må muligens lakkeres opp igjen. Her:
Jonner'n Skrevet Mai 16, 2007 Skrevet Mai 16, 2007 se der ja enig at den var litt lav bak, så litt andre fjærer gjør nok susen.. kul den bilen! hvordan er de fire pottene på eksosen lagt opp? er ikke bensin tanken i veien? eller er det bare sånn jukse greie..? personlig syns jeg det er penest uten 540i merke bak..
Anderslien Skrevet Mai 17, 2007 Forfatter Skrevet Mai 17, 2007 se der ja enig at den var litt lav bak, så litt andre fjærer gjør nok susen.. kul den bilen! hvordan er de fire pottene på eksosen lagt opp? er ikke bensin tanken i veien? eller er det bare sånn jukse greie..? personlig syns jeg det er penest uten 540i merke bak.. Det er sveist på et rør på endestussene som går oppover og inni bakfangeren til den andre siden. Ganske dårlig laget egentlig, men kommer jo eksos ut fra de og ser tøft ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå