Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bremsene på førersida foran henger. Ikke hele tia, men begynner somregel å tulle når bilen har gått seg varm, da blir det nesten umulig å gi gass og bilen slakker på farten. Var på motorveien her om dagen da dette skjedde, og jeg måtte omtrent trø gassen i bånn for å komme meg opp og av motorveien, vemmelig følelse.

Når jeg kom meg in i garasjen sto røyken ut av hjulet og det lukta skikkelig svidd. Hva kan dette komme av? Forslag til hva jeg kan gjøre for å prøve å fixe det?

Skrevet

Det er bare å plukke av kalipperen og begynne å moe opp/rengjøre bevegelige deler.

Her er en grei DIY

http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... e_Pads.htm

Det som er viktig er at glidepinnene (7mm unbraco) og gummien rundt ser bra ut (rengjøres og smøres inn med kobberfett e.l.) og at stempelet i kalipperen går fint inn og ut. Rust rundt der som klossene skal bevege seg må også pusses/bankes bort.

Det spørs om du ikke skulle skiftet klosser (og kanskje skiver) også etter den harde medfarten de har fått. :wink:

Skrevet

Takker Frode, prøver nå, men hele dritten er så rusta fast at vi får nesten ikke skrudd av calipperen engang...

Får ta en damage kontroll når (viss) vi får den av, skifta nettop bremser, så det hadde vert surt å måtte gjøre det igjen, hehe ;)

Skrevet

Det viste seg å være den der clipsen på utsida som klemmer for hardt..

Skulle vel gå greit å kjøre uten den til verksted imorgen?

Skrevet
Det viste seg å være den der clipsen på utsida som klemmer for hardt..

Skulle vel gå greit å kjøre uten den til verksted imorgen?

Det går helt sikkert fint, merket for noen uker siden at et slikt klips manglet på E34en min og jeg har nå ikke hatt noe problemer med den.

Skulle kalipperene være skikkelig dårlige så har jeg et par nyoverhalte liggende her som går billig. :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...