Gå til innhold

M30 3.5 i E-30, lett å sette i?

Villpus
 Share

Anbefalte innlegg

Plass er jo et tema her da,men det skulle gå greit med litt tilpassinger.

Motorfester og mellomaksel må jo også muligens tilpasses,og bunnpanne må være av den rette sorten.

Innsprøytning/motor kontakt må kobles opp riktig.

Radiator som får plass er jo viktig og eksos.

Det var det jeg kom på i farta.

Veldig dumt å begynne med hvis du ikke føler at du er litt kynndig med å mekke,og kan sveise,da dette ikke er gjort på en kveld liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkureat satt inn m30 2,8l i e30'n min,det er samme motor som 3,5i bare annen boring....det som må gjøres er: Bunnpanne å oljesil fra e34 535i,lage motorfester,kappe fremre del av original mellomaksel å måle til den rette lengden å sveise på den store fremre delen fra m30 mellomakselen som skal sitte inn på kassa da denne er større enn på småseksera,så må du ha coil fra m30,radiator,sveise om eksosrøra som sitter inn på manifoila,å lage resten bakover(jeg lagde 3" fra de fremre røra å bakover) så må du selvfølgelig ha hjernen fra m30,flytte ekspansjons tanken over på den "kalde" siden å lage festebrakket til denne,coilen må festes på eksossiden,så må du ha en anna girkasse travers,jeg bruker fra e30 Alpina,bruk giroverføringa fra m30 så slipper du å kappe den å tilpasse,girstanga sitter jo på en slags kanal-lignende metall profil,skjæret av litt på begge sider å "folda" den ut så at girstanga satt på en plate på en måte å skrudde den opp i golvet...Så måtte jeg kappe litt i front-kassetten for å få plass til elektrisk vifte foran på radiator..siden det ikke blir plass til originale vifta på motor'n,for det blir trangt oppi der :) Håper dette var noe til hjelp for deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja, det var jo en hel del arbeid det du :)

Erfaring å kunnskap skal vel holde sånn passe.

tiltak og arbeidslyst kan du lete etter andre plasser. hehehehe.

nok en drøm ikkje realisert. hehe, hadde berre hørt fra noen som sa det var så jevla enkelt... takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...