Champ Skrevet Mai 15, 2007 Share Skrevet Mai 15, 2007 Forran på førerdøren er det 2 plasser hvor det virker som klarlakken er flasset litt av på, 2 små områder på ca 5 cm i diameter. bilen er sølv metallic av farge, hvordan kan jeg ordne dette, kan jeg bare kjøpe klarlakk til bilen og spraye rett over der eller må jeg pusse noe eller gjøre noe annet? Trenger en god forklaring på hva jeg må ha og hvordan jeg skal utføre dette før det utvider seg for mye og blir værre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jaws Skrevet Mai 15, 2007 Share Skrevet Mai 15, 2007 Hei, det du gjør for og fikse det er og bruke sandpapir 400 - 500 med vann (det er egne sandpapir for vann), slip de plassene klarlakken har flasset ut i null (Ut i null så mener eg til du ikkje kjenner noen kanter når du kjenner over med handen etterpå) pass på så du ikkje sliper gjennom lakken og ned på grunningen for da må du lakke opp igjen fargen også. så spørs det hvordan du skal gjøre det om du skal få lakket det skikkelig eller gjøre det på hobby basis i garagen, vist du skal bare flikke i det så får du kjøpt klarlakk på sprayboks så kan du praye på men det er egentlig ikkje å anbefale. Er det underlist eller over list på døren? uansett så er det best og matte ned for.eks. hele partiet under list eller over list etter du har slipt ut partiet som er flasset så dekker du opp til lakk og vasker det med silikonfjerner så kan du sprøyte på nytt lag med klarlakk.. vist du lurer på noe så er det bare og spørre, eg er oppretter og lakkerer vist du lurer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Champ Skrevet Mai 22, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 22, 2007 det er snakk om 2 små flekker på øverste halvdel av døren, kan da vel ikke være nødvendig å måtte legge ny klarlakk over hele døra daz eller ? burde det ikke gå fint om man sprayer på på lang avstand ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jaws Skrevet Mai 22, 2007 Share Skrevet Mai 22, 2007 jo men det spørs jo hvor bra du vil ha det, du må jo slipe først slik at det ikkje er noen kanter der klarlakken har flasset så tar du på ny klarlakk. Du kan spraye med sparyboks klarlakk eller sprøyte klarlakk på øvre delen av døren (overlist) eg kommer bare med anbefalinger om hva som blir finest så resten er jo opp til deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Mai 22, 2007 Share Skrevet Mai 22, 2007 Hei, det du gjør for og fikse det er og bruke sandpapir 400 - 500 med vann (det er egne sandpapir for vann), slip de plassene klarlakken har flasset ut i null (Ut i null så mener eg til du ikkje kjenner noen kanter når du kjenner over med handen etterpå)pass på så du ikkje sliper gjennom lakken og ned på grunningen for da må du lakke opp igjen fargen også. så spørs det hvordan du skal gjøre det om du skal få lakket det skikkelig eller gjøre det på hobby basis i garagen, vist du skal bare flikke i det så får du kjøpt klarlakk på sprayboks så kan du praye på men det er egentlig ikkje å anbefale. Er det underlist eller over list på døren? uansett så er det best og matte ned for.eks. hele partiet under list eller over list etter du har slipt ut partiet som er flasset så dekker du opp til lakk og vasker det med silikonfjerner så kan du sprøyte på nytt lag med klarlakk.. vist du lurer på noe så er det bare og spørre, eg er oppretter og lakkerer vist du lurer Ja....Lakkerer....? DU?? Når gutten har klarlakkavflassing, så kan jo ikke du si at han skal matte ut "kanten " med GRUS? 400 å si han ikke skal slipe gjennom....For det gjør han jo med en gang han legger 400 papiret på lakken... OM han ikke skulle gjøre det, så vil han lage synlige riper i sølvfargen som en eventuelt vil se under klarlakken.... å blir det noe pent??? Nei..her er det 2 muligheter... Koste på litt klarlakk for å beskytte karosseriet siden klarlakken er borte...å basen ikke er tett for vannet... Det andre er rett og slett å gjøre det skikkelig...slipe ned overgangen med rondell å skikkelig papir, legge fyller å lakke skikkelig... ser du funderer på om det går ann å spraye på litt fra god avstand?? Du... skal det ikke bli blankt igjen? Må ha flyt på det du legger på for at det skal bli blankt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Champ Skrevet Mai 23, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 23, 2007 ok.... så det er mulig å bare lakke de gjeldende områdene uten å måtte lakke hele øvre del av døra ? spørsmålet er om det vil bli stor forskjell på det området jeg lakker og det som er gammelt, om det blir så stor foskjell at det blir skikkelig stygt ? eller om man klarer å skjule det litt på noe vis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå