Gå til innhold

indre endeledd og feil lysbilde

phoenix
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har akkurat hatt min 323 inne på eu-kontroll, og fikk den tilbake med 2 2'erfeil. Og jeg lurer litt på om noen vet av priser?, hvor tungt det er å gjøre dette selv?, samt tips om hva som er gæærnt me lyktene mine.

Det gjelder Mine indre endeledd som bærer preg av stor slitasje:) pris? får man gjort dette selv? Så på en annen tråd at det var snakk om at man måtte ha presse.....

så kommer vi til lykten mine, Karn på verkstede klaga på at han så ikke asymmetri i lysbildet mitt. Han sa bare at det var feil, og kunne ikke informere noe særlig mer om det.:) Han foreslo at Pærene kunne være satt i opp ned.???? Noen som har vært borti dette???

Dette gjalt kun nærlysene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

indre endeledd kan du godt bytte selv, de pleier å sitte litt hardt, men etter de er bytta så anbefaler jeg på det sterkeste å ha bilen på forstillingskontroll, ettersom det går ann å justere disse, og man sjelden får dette 100% nøyaktig uten forstillingskontroll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sparer en del kroner på å demontere bærearmene og ta de med til et verksted for å få dem til å presse i ny bærekule.

For å få av bærearmen trenger du en endeleddsavdrager til ytterste ledd og et kuleboltverktøy og liten slegge for å løsne indre ledd. For indre ledd er det rå makt som gjelder. Du vil ødelegge gummimansjetten, men det gjør ikke noe da den skal byttes alikevel.

Last ned denne katalogen (14 Mb)

http://www.torshovbil.no/katalog/2007/t ... log_07.pdf

Verktøyene er avbildet på side 139.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...