xibriz Skrevet Mai 15, 2007 Skrevet Mai 15, 2007 OK folkens.. nå trenger jeg virkelig noen gode ideer. Jeg skal skifte ut kuleleddet bak som sitter ytterst på den øvre bærebroen på min e36. Nr. 2 på dette bildet: http://nettbutikk.gsbildeler.no/bilder/11739.gif Etter og løsnet alt slik at jeg kom til, fikk jeg f*** ikke ut det j**** kuleleddet. Jeg monterte alt sammen igjen ganske skuffet. Dro på ett verksted i dag å hørte hva de skulle ha i kun arbeid, 1500,- IKKE aktuelt. Så... hvordan kan jeg få ut delen uten å demontere absolutt alt?? Alle lure ideer er hjertelig velkommen
Gartner ED Skrevet Mai 15, 2007 Skrevet Mai 15, 2007 Hehe:) Ja det sitter godt. Du må lage deg en tærsj av noen rør biter og en gjenga stang. du må finne en rørbit som er støre i diameter en foringa og litt lengre. Så setter du en mutter på en enden av gjengestanga og trer den gjennom foringa så tar du på rør biten over på andre sia og en stor skive og en mutter så er det bare og skruve ut foringa. Litt uklart men håper du forstår ka eg meine.
xibriz Skrevet Mai 15, 2007 Forfatter Skrevet Mai 15, 2007 Takker for forslaget Virket ganske lurt, men er litt redd for at jeg bare skal klare og skru ut innerdelen av foringa... at hele greia ryker og den ytterste metallrundingen sitter igjen men skal se om jeg finner deler til å lage mekanismen
Gartner ED Skrevet Mai 15, 2007 Skrevet Mai 15, 2007 Hvis det skjer at innerbanen står igjen er det bare og ta et baufil blad og splitte innerdelen for da er den lett og få ut. men dette funka fint når eg skifta min. men vær forsiktig når du monterer så du ikke skader gummien på den nye foringa
xibriz Skrevet Mai 15, 2007 Forfatter Skrevet Mai 15, 2007 Ikke f*** om den gikk av!! Har brukt ca. 3 timer og ikke kommet noen vei. Fikk lyst til å kjøre bilen på høggern når man ikke klarer å skifte en enkel del selv! Litt frustrert ja
BMW 2002 Fredrik Skrevet Mai 16, 2007 Skrevet Mai 16, 2007 Skulle til å skifte akkurat samme del som du holder på med nå i tillegg til lenkearmsforingene som går fram og inn i karosseriet. Fant ut det samme som deg etter mange bortkasta timer og mye banning at det ikke gikk. Prøvde også metoden som Gartner nevnte, men gikk ikke. Så jeg levere inn til BMW som skal skifte begge, kan heller jobbe noen ekstra timer på jobb å betale verkstedet i stede for å kaste bort uhorvelig mange timer på å skru. Nå vet ikke jeg om du har løsnet hele bærebroa, i så fall må du inn på full 4 hjuls kontroll.
xibriz Skrevet Mai 16, 2007 Forfatter Skrevet Mai 16, 2007 For en stund tilbake bestillte jeg 4-hjulskontroll til 18. mai, skal stikke bortover nå og høre om de har tid til og skifte delen samtidig. Prisen verkstedet skulle ha ble plutselig verd det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå