Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som regel er det bare for lite gass på anlegget, så det du bør gjøre først er å gå til noen som har utstyr til å sjekke slik. Er det for lite gass vil ikke kompressoren starte.

Skrevet

Sjekk først om magnetclutchen trekker i det hele tatt. Når du slår på klimabryteren inne i bilen, ser du at reimhjulet på kompressoren nå også trekker kompressoren rundt og ikke bare "slurer". Det er en clutch der som kobles inn vha en elektromagnet - hvis denne ikke trekker når du har slått på inne på knappen, har du et el.problem, muligens kabelbrudd...

Har aldri hørt at det har noe å si hvor mye gass det er på anlegget om kompressoren går eller ikke. Da vil du heller bare miste kaldluften vil jeg tro.

Ny kompressor ligger på 5-6 festblanketter hos BMW. :?

Skrevet

Kompressorene på mange BMWer stopper når det er for lite gass.

På E36en min slukket lyset i knappen også men på E34 er det visst slik at knappen lyser uten at A/Cen starter.

Skrevet
må man ikke sette på viften inne i bilen for og få ac til og virke? må det på min e36

Stemmer det.

Siden klima vifta mi ikke går rundt, vil jeg da få ett anlegg som kjøler dårligere?

Viften skal vel slå inn når trykket i anlegget blir høyt nok, men hva som skjer om den ikke starter vet jeg ikke, sikkert en sikkerhetsventil som slår det ut.

Skrevet
Kompressorene på mange BMWer stopper når det er for lite gass.

På E36en min slukket lyset i knappen også men på E34 er det visst slik at knappen lyser uten at A/Cen starter.

Jepp...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...