JvP Skrevet Mai 15, 2007 Skrevet Mai 15, 2007 Hei har nå fått et TIL problem med min ny inkjøpte bmw 520i 1991 modell. Her før i dag når jeg var ute en liten tur merka jeg at temperatur nåla ikke stoppa opp ved midten, og begynnete og holde øye med den, stoppa rimelig kjapt og sjekka kjøleveske nivået og det var jo nesten tomt i tanken gitt. Fylte opp stare kjørte og problemet var borte i 15-20 min før temp måleren hoppa i været igjen. Forrige eier har vist nettopp skifta vannpumpe og termostat. Lurer i den sammenhengen på hvordan man får luftet systemet skikkelig. Og kan det plutselige synkingen av kjøleveskestand ha noe med og gjøre at jeg rett før skrudde på varmeapparatet på fullt i noen minutter for første gang siden jeg kjøpte bilen ? har for øvrig kjørt ca 45 mil med bilen uten noen slike problemer. Det tok og temmelig lang tid før det ble noe varme i apparatet når jeg testet det under prøvekjøring, nå syns jeg det går en hel del kjappere. Kan jo alltids være en lekasje en plass men har ikke noe hvitrøyk av eksosen så vidt jeg har klart og se å det drypper heller ikke noen plass som er synlig hvertfall. Litt vannskelig og sjekke nå da det regner ganske brukbart og jeg har ikke tilgang på garasje. Jeg har forresten kanskje fyllt på 2-3 liter kjølevekse til nå. Har ikke akkurat hatt noen "myk" overgang fra Saab til Bmw enda for og si det sån.
JvP Skrevet Mai 16, 2007 Forfatter Skrevet Mai 16, 2007 Ser ut som problemet er løst tror jeg har fått ut all luften, men ser ut som problemet var med temperatur giveren/sensoren under insuget. Plugget ut kontakten rensa den litt plugget i og etter det så ligger måleren pent og stabilt der den skal Bare håper det varer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå