kristols Skrevet Mai 16, 2007 Share Skrevet Mai 16, 2007 ...bortsett fra slagvolum og noen få fler hester? Hva må eventuelt byttes av andre ting i bilen for å gå fra B16 til B18? ECU? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet Mai 18, 2007 Share Skrevet Mai 18, 2007 Motorene er jo mer eller mindre like som du sier. Bortsett fra at en M40B18 går som en vanlig bil og M40B16 går som et dass. (jeg har begge typer og en 318i kjennes mye kvikkere ut selv om det selvsagt ikke er noen sportslig bil i forhold til de større modellene) Det er annen LMM og innsugsbelg på M40B18. Hjernen er nok forskjellig også. Om den kan brukes om en annen er jeg usikker på. Det skal vere nok å bytte motor med ledningsnett og hjerne i tillegg till LMM og innsugsbelg. Bakpotta er ulik, men tviler på at det er behov for å bytte den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristols Skrevet Mai 18, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2007 hehe, var det jeg tenkte. Går å funderer på om jeg skal få tak i en 18 motor for å pælme 16 saken. Er det noen forskjell på kassene og annet drivverk? LMM...? Luftmengdemåler antar jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Mai 18, 2007 Share Skrevet Mai 18, 2007 Innsugene er ulike. B16 har mindre diameter. Kassene er like. Jeg kjører nå med M40B16 motor med M40B18 ECU, ledningsnett og kasse og det funker bra Som Mr_Sunde også sier, du merker forskjell, 318 er rett å slett kvikkere og sintere (ikke mye, men nok). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå