joris Skrevet Mai 16, 2007 Share Skrevet Mai 16, 2007 Driver å monterer sammen bunndelen til min nye m20b25 motor som bl.a får dieselveiv. Med det meste på plass skulle jeg bare sette på reimhjulet. (pos 11 på bildet) Fikk meg en liten overraskelse da jeg ikke fikk det til å passe. Hadde tildigere målt og sammenlignet veilakslene og funnet ut at de var like. Etter en grunndig kontrollmåling viser det seg at dieselveiva har 0,05mm større diameter på akseltappen. Ikke mye, men nok til at reimhjulet ikke går på. Er dette laget i ulike passninger slik at reimhjulet fra en b20 motor jeg har stående kan passe? Eller hva må jeg gjøre? Virker litt skummelt å tilpasse det siden det tydeligvis er laget for å være veldig fin passning. Takknemlig for alle konstruktive inspill her... PS: dieselreimhjulet kan ikke brukes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joris Skrevet Mai 17, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 17, 2007 Ingen?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwomar Skrevet Mai 26, 2007 Share Skrevet Mai 26, 2007 Har aldri montert et slikt hjul, men mange hjul på akslinger på heiser og rulletrapper. Der er aksligen større enn hullet i hjulet vi presser på (såkalt presspasning). Vi varmer opp hjulet på en kokeplate og sprayer is-sprap på tappen, da går hjulet rett på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå