Sir Hofstad Skrevet Mai 16, 2007 Skrevet Mai 16, 2007 Noen som sikkert vet om ventilen som hindrer oljen i å forlate toppen på motoren når du slår den av sitter i innsatsfilter, eller oljefiltrerhus? vanlige oljefilter har bypass og denne stengeventilen innebygd.
Turbo-Knut Skrevet Mai 17, 2007 Skrevet Mai 17, 2007 Det er en bakkventil (enveisventil) som sitter ca. midt under topplokket, ut mot innsugssia tror jeg.. eller eksossia kanskje.. litt usikker Hvis denne ventilen henger seg opp, skaper den trøbbel ved oppstart, ved at det tar noe tid før toppen får oljetrykk, mye tikking rett og slett Den kan skrues ut med et stort skrujern med flat meisel. Om det er flere enn denna vet jeg ikke..
Sir Hofstad Skrevet Mai 17, 2007 Forfatter Skrevet Mai 17, 2007 Takker TK Og da må jeg av med toppen for rengjøring/bytte....?
Turbo-Knut Skrevet Mai 17, 2007 Skrevet Mai 17, 2007 Denne er det nok like greit å bytte, koster ikke mye heller. Delenr: 11121735180 på GS bildeler Topplokket må av ja.
Sir Hofstad Skrevet Mai 17, 2007 Forfatter Skrevet Mai 17, 2007 Da blir det B25 i stedet Betaler like mye for en slik motor som TP osv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå