Gå til innhold

Diskantene i min E34 fungerer ikke. Trenger hjelp


Anbefalte innlegg

Diskantene i bilen min fungerer ikke. Det er originalt soundsystem, så det er 4 diskanter foran. Sitter nemlig to på dørene i tillegg til de som er på dashbordet. Men ingen av de fungerer. Har sett baki spilleren, og der går det ledninger inn fra diskantene, og ledningene er koblet i bakpå diskantene. Jeg har ikke fulgt ledningene helt inn til spilleren, så jeg vet ikke om de er klypt av på midten eller noe, men hvorfor skulle de være det?

Det er veldig mye instillinger på den spilleren jeg har. Er en veldig dyr Pioneer (husker ikke navnet på den her og nå). Kan jo være at du må stille inn noe, men jeg har stilt og stilt, men får ikke lyd i diskantene. Hva kan dette være? Sitter det noe ekstra delefilter i bilen kanskje?

Takk for hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan det har blitt koblet til deg, men siden du har "store" stereoen så var det orginalt en forsterker bak venstre luke bak i baggasjerommet. En snarvei mange bruker er å koble sammen ledningene her istedet for å legge nye kabler med delefilter til høytallerne. Ikke den beste løsningen, men enkelt og greit. Vil anta at vedkomede ikke har koblet alle settene til din nye spiller baki der :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at de som har ettermontert stereoen i bilen din, også har ettermontert noen høyttalere (ikke diskanter) og trukket egne kabler til disse fra spilleren, slik at de andre høyttalerene ikke er i bruk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Demonterte det meste i bilen i dag. Fant ut at han som hadde bilen før hadde trekt nye kabler fra spilleren og inn til mellomtona. Helt idiotisk gjort. Alle originale kablene ligger til hver enkelt høyttaler, men jeg fant ikke igjen de baki spilleren der. Så da koblet jeg alle sammen inn på den som var lagt opp der fra før. Så nå fungerer alle helt perfekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...