Gjest Skrevet Mai 19, 2007 Skrevet Mai 19, 2007 skal bytte bærebro og bærearm (h.s) bak på min e36 coupe. del nr 5 og 7 på bildet. Før jeg staret å skru var jeg og handlet inn Haynes boka. Å da stoppa det faktisj litt opp, ja vet, litt i tidligste laget Grunnen for at det ble stopp før start var at i forklaringa i Haynes boka står det at ;"A new control arm-to-rear subframe pivot bolt and nut will be required on refitting." Forstår det slik at når jeg skrur ut denne bolten så er den oppbrukt og jeg trenger en ny for å få det isammen igjen. Stemmer dette? eller er jeg helt på bærtur nå??? Hvist noen som har gjort dette kunne ha gitt lyd fra seg, er ikke keen på å skru det løst også ikke få det sammen igjen. Må ha bilen i drift på mandag...
BreitBau Skrevet Mai 19, 2007 Skrevet Mai 19, 2007 Som hovedregel skal ALLE bolter og muttere skiftes i understellet når de har vært ute.. Men bolten eller muttern er ikke ødelagt i den forstand..om du ikke "drar over" kantene... Også må du antageligvis ha med nr. 6 og nr 8 også.. og muligens nr.2 ... Skal du bytte bærebruer, er det vanskelig å flytte over foringene der.. Full pakke! Sjabba dabba ding.. Gjør deg klar for sene kvelder...
Gjest Skrevet Mai 19, 2007 Skrevet Mai 19, 2007 takker for KJAPT svar! Ja men det er mye man burde.. men er dette nødvendig? vil det gå uten å bytte disse mutterne.?
Gjest Skrevet Mai 19, 2007 Skrevet Mai 19, 2007 ser den bolten nr 15 på bildet er litt spess, den er ikke slik at den deformeres ved tiltrekkning og dermed ikke er brukbar nå man setter det i sammen igjen..? det står foringer i de nye bruene så den er biff!
BreitBau Skrevet Mai 19, 2007 Skrevet Mai 19, 2007 Som sagt, om du drar over er du ferdig... Men det går jo! Er ikke noe stress sånn sett... Har brukt opp igjen før jeg å.. Regelen er jo laget for at ting skal byttes ut ikke sant.. Og for at ting ikke skal ruste seg helt vrangt fast.. Også har du jo tatt "spennet" i metallet, først ved å stramme bolten i muttern, og så ved å dra den motsatt vei opp igjen.. Uansett anbefaler jeg at du i hvertfall bytter dette etterhvert..
BreitBau Skrevet Mai 19, 2007 Skrevet Mai 19, 2007 nr. 15 er en "mutter"... og neida .. den bare ser sånn ut fordi den skal inn i en bitteliten sprekk i traversen..
Gjest Skrevet Mai 19, 2007 Skrevet Mai 19, 2007 ok men da bli det skruing imorgo! vet du om jeg må ned med drivakslingen for å få ut nr 13/14. rimelig trangt i innfestningen der?
BreitBau Skrevet Mai 19, 2007 Skrevet Mai 19, 2007 hmm.. husker ikke.. lenge siden jeg gjorde det... sjekk haynes
Gjest Skrevet Mai 19, 2007 Skrevet Mai 19, 2007 der står det at man må det på noen modeller.. er jo lovt å håpe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå