Gå til innhold

Skrangling i bilen etter montering av anlegg E36 Cupe

Anbefalte innlegg

Heisann. Nå har jeg endelig fådd taki meg anlegg :)

2x12 Rockford Fosgate Punch.

Men jeg har et jæveli irriterende problem! Når jeg spiller, så høres det ut som hele bilen skrangler løs.

Noen som vet hva den skranglinga kan komme av? Rullegardinene i bakruta? hatthylla? Skiltet?

Det høres utrolig godt inne i bilen iallefall.

mvh Morten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bilen din verktøysett fra BMW i bagasjelokket. Dette har en tendens til å lage en del ulyder... Gummiklosser/-skiver bak skiltet bør hjelpe litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har verktøysett ja, men har kanskje to ting der som hører til, resten er borte :P

Men hvor får jeg tak i slike gummiklosser da?

Ikke helt unormalt. Hehe... Æ benytta enkelt og greit bare et par gummiskiver (lik ei metallskive, bare i gummi). Får du ikke fatt på det er det bare å bruke fantasien=) ...mye som kan benyttes som demping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har verktøysett ja, men har kanskje to ting der som hører til, resten er borte :P

Men hvor får jeg tak i slike gummiklosser da?

Ang. gummiklosser.. Jeg har hatt samme problem med at skiltene mine bråkte. Jeg tok bare av skiltene og vasket godt bak skilte, så brukte jeg vanlig to sidig skumgummi teip. Det funka hos meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må nok melde meg på i skrangle-klubben. Har akkurat satt inn 12"ern i e36coupeen igjen etter å ha bygget ny kasse. Og det skrangler nå helt enormt når bassen trykker. Høres ut som hattehyllen er i ferd med å gå i oppløsning bare de hoster i p4!

ingen som har noen gode kurer for dette..? Verktøysettet har jeg dempet og skiltet lager ikke noe særlig lyd. Virker som om det er hattehyllen, eller noe der i området som vibrerer... Kan ikke huske at det var slik sist jeg hadde suben i, dog var det i en betydelig mindre kasse uten porting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff dere skummgummi eller lignende og press opp under hatthylla. Det er iallefall to hull man kommer til via bagasjerommet.

Dette hjalp til meg, men viss dette fortsatt ikke hjelper, sett volumet på det du bruker og "ta en research". Hold fast "løse" ting og hør.

Det hørtes ut som ett bra forslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg ligget og rullet i bagasjen og har vel egentlig funnet ut at jeg skal ta ut hattehyllen å isolere/dempe den. Det er som nevnt her noen små hull (plass til 3 fingre) som du kommer til fra undersiden, prøvde å stappe inn noe greier der for å dempe. Det hjalp litt, men synes fortsatt det vibrere i overkant mye. Noen som vet hvordan man enkelt vipper ut hattehyllen, hvor er den festet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...