ropa Skrevet Mai 20, 2007 Skrevet Mai 20, 2007 Hei Merkelig nok er det kommet skrapelyd forran i hjulbua nu når jeg har satt på sommerfelger. Er ET40 og dim er 215/45-17 Skjønner ikke problemet, det bråker forferdelig, høres ut som noen knuser en bliboks. Er det feil innpress på felgene eller hva er det? Har hatt de samme felgene på min E36 318i 91mod og nu står dem på min nyinnkjøpte 318is 93mod. Bilen er forøvrigt senket med 40-40 apex sportsdempere og fjærer. Og det skrapte ikke sånn med vinterfelgene, som er 15"ere.
harryy Skrevet Mai 20, 2007 Skrevet Mai 20, 2007 Vanskelig å vite hvordan lyd det er du prøver å forklare. Er lyden der hele tiden eller bare ved enkelte tilfeller. Om den er der hele tiden ville jeg startet med å sjekke om dekket tar borti noen steder, om bremseskiven tar borti beskyttelsen (som var tilfelle på min bil på venstre side bak når jeg byttet til sommerdekk) og lignende.
Ballder Skrevet Mai 21, 2007 Skrevet Mai 21, 2007 Er vel bare og ta en titt og se etter det. Ta av felgen og se etter slitasje her og der. Kan være at det subber i støtdemper beinet eller Bremse kalipter for den saks skyld. Muligens noe plast som er løst og ikke ligger som det skal. (innerskjerm)
ropa Skrevet Mai 21, 2007 Forfatter Skrevet Mai 21, 2007 Er sånn skrangle lyd, som om man knuser en boks. Tok av hjulet på den ene siden igår, og kunne virke som om bremseskjoldet skraper borti bremseskiva. Men da jeg jekka opp bilen og snurra rundt på hjulet, var det borte. Kun når man kjører. Og ja lyden er der konstant. Skjønner det ikke, er jo kun 215/45-17 og 40-40 senk. Den hadde på andre felger i fjor sommer med 225/45-17, så det kan da umulig være det. Og felgen er kun 17x7bred. harryy Den tok borti bremseskjoldet eller? Og hva gjorde du får å løse problemet? Må få fixet dette idag, så jeg får begynne å kjøre, bilen har stått i 3uker nu, siden jeg har reparert litt a hvert, ny front +++
ropa Skrevet Mai 21, 2007 Forfatter Skrevet Mai 21, 2007 Er vel bare og ta en titt og se etter det. Ta av felgen og se etter slitasje her og der. Kan være at det subber i støtdemper beinet eller Bremse kalipter for den saks skyld. Muligens noe plast som er løst og ikke ligger som det skal. (innerskjerm) Ingen slitasje noen plass og ingenting som er løst, det som er det store mysteriet. Men snurra litt på bremseskiven igår, og den tar ujevnt en plass, akkurat som om den sku ha blitt skeiv. Har da nye bremser liggende riktig nok, da planen er å bytte bremser forran, men bilen har jo bare stått der i 3uker, kan da umulig bli skeiv av den grunn, merkelige greier altså Flere tips om hva det kan være?
steinar84 Skrevet Mai 21, 2007 Skrevet Mai 21, 2007 tror det er felgen som tar inni fjørbenet jeg. når du heiser opp bilen er det ingen belastning på hjulet. jeg hadde/har lignende problem på min is. etter jeg satt på høydejusterbart senkesett. gikk fint med 15" vinterhjula mine men når jeg satt på sommerhjula som er 8x18 et38 med 225/40 så tok det inni. kjøpte meg noen spacere da var det vekke.
ropa Skrevet Mai 21, 2007 Forfatter Skrevet Mai 21, 2007 tror det er felgen som tar inni fjørbenet jeg. når du heiser opp bilen er det ingen belastning på hjulet. jeg hadde/har lignende problem på min is. etter jeg satt på høydejusterbart senkesett. gikk fint med 15" vinterhjula mine men når jeg satt på sommerhjula som er 8x18 et38 med 225/40 så tok det inni. kjøpte meg noen spacere da var det vekke. Tenkte å på spacere, hvor får jeg kjøpt sånne og hva koster de? Må prøve meg på de. Hvilken lyd hadde du da? Høy skrapelyd eller?
ropa Skrevet Mai 21, 2007 Forfatter Skrevet Mai 21, 2007 Fant en del på gs av spacere, men hvilken skal jeg gå for? Billig var det heller ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå