Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spørs helt hva du er ute etter..

Mye effekt: M20B25, M50B25, S50B30, S38B36.

Vektfordeling: M10, M42, S14

Jeg ville satt meg et mål først, og finne riktig "emne" ut fra det. Budsjett, hk mål, bruksområde ol..

Skrevet

Eller rett å slett være litt uortodoks å hive nedi en annen motor som er orginal med turbo. (host, kremt..)

Mange alternativer:)

Edit: Da tenker jeg på japsemotor.. SR20DET fra 200SX er et godt alternativ.

Skrevet

tenkte jeg skulle prøve å komme opp mot ca 300 hk :) men den skal være godkjent da. noen som vet sånn ca hvor mye jeg må legge i for å få det.

Skrevet

Kjøper du en 3.2 M3 motor har du 321 illsinte hestekrefter :)

Men skal du ha motor godkjent må du tenke på å oppgradere bremser, understell også. 1000 lappene flyr fort å du kan glatt starte på 50.000 i påkost. ++++ :)

Skrevet

får man godkjent 300turbe-hester i e30 da..? hehe.....

tenk først bremser og kjøregenskaper før turbo....men det er jo meg da...

Skrevet

Med komplett 325 understell og bremser får du dessverre ikke godkjent 300hk. De er knapt bra nok til 200hk.

Skrevet

Hum... Du kan jo montere bremser fra E36 M3 da.. er vel litt jobb å forandre fra 4 bolts til 5 bolts nav men det går.

Er vel ikke bare, bare å få godkjent 300 hk i E30 karosseri når den største motoren levert i det karosseriet har kun 173 hk.

Tipper du må skaffe noen papir på at karosseriet tåler 300 hk da.

Men det er jo mange som har fått godkjent E30 med mere hk enn det der så det skulle vel gå det. Alt går ann :)

Annet motoralternativ er jo samme motor som meg da. 4,4 V8. Er ikke mere jobb det enn en M3 eller M5 motor.

Skrevet

Alpina 294mm bremser kan være en løsning, de finnes det ihvertfall papirer på til E30. Det er vel 252 hk de duger til.

Movit hadde vel et kit som var godkjent, men da snakker vi 30k kun i bremsesystem.

Skrevet

koster ja :shock: noe rimeliger alternativ da med noen mindre hk:) ang å få den godkjent tenker jeg på. alle forslag å tips tas imot med stor takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...