Gå til innhold

Hva ville dere valgt? Porsche 928 S4 eller BMW 850i?

Anbefalte innlegg

Driver nå og drømmer om å bygge meg rallycrossbil (RCN o/2,4) om dagen, da er det snakk om en orginal bil som går bra med automat (sitter i rullestol og må ha automat)!! Har hele tiden tenkt på hvor kult det hadde vært med BMW 850Ia, verdens råeste karosseri og også rå motor, men bilen veier jo 1800kg og det lønner seg vel lite på bane.. Så kom jeg i dag på idèen om Porsche 928 S4 som jeg kom over billig i Sverige!

Her er forskjellene:

Porsche 928 S4

HK: 320, 430nm. (5L V8)

Vekt: 1580kg

0-100: 6.3

BMW 850ia

HK: 300, 450nm. (5L V12)

Vekt: 1790kg

0-100: 7.4

Så jeg er veldig usikker, begge bilene befinner seg i Sverige til ca 60.000! 850'n er så utrulig mye tøffere å se på, men jeg forestiller meg att Porschen er bedre i svinger og litt kjappere.. Har dere noe FOR/IMOT disse bilene!? :) morro og høre.. (selv om det er ett BMW forum)

SOM SAGT: JEG SKAL IKKE KJØPE DETTE NÅ, MEN DRØMMER OM DET!

porsche928S4.jpg

bmw-850i.jpg

Dette er bare bilder jeg har funnet, og gjeller ikke dem jeg har tenkt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Begge bilene er for dyre.. begge er nok for tunge..

850 blir ei hrakke, så den blir nok tung å svær når du skal ratte rundt ei bane :wink:

944 da? koster ikkje fullt så mykje? er ikkje så farleg om han får seg ein smell! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var aldri ment for slik bruk. Den er konstruert for cruising på landeveien.

Vil tro du får en noe rett frem opplevelse i mange svinger om du tar med deg en slik doning på banen.

Men om jeg kan få anbefale deg en bil, så ville jeg gått for audi. S6 aut f.eks. Den går godt (meget godt om du vil) og er 4x4 som er en fordel på banen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4x4 er ikke lov i rallycross.. Og 60 000kr er ikke mye for en rallycrossbil, de koster gjerne opp mot 300 000kr.. Så noe vinnerbil blir nok ingen av de!

Er vel mye opp til fører om det er en vinnerbil eller ikke uansett vil jeg si;)

Hehe.. Ja det er sant, når ikke fører'n er så god så er det samma om jeg har en bil som ikke er vinnerbil heller!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...