zHk Skrevet Mai 21, 2007 Skrevet Mai 21, 2007 Heisann! Ehm, har problemer med og gire etter jeg har kjørt bilen i et fast gir i 5min ca..? Må noenganger skru av motoren og sette den i 1. gir, også deretter kjøre videre..?? Olje i girkassa?? tips? (Sorry dårlig forklaring, stressa..)
knut_olestad Skrevet Mai 21, 2007 Skrevet Mai 21, 2007 lite, eller gammel olje, kanvære synkroniseringene og. men skift olje, få på fersk og se hva som skjer da.
zHk Skrevet Mai 22, 2007 Forfatter Skrevet Mai 22, 2007 Hm okei.. Men hva skjer med at noen ganger funker clutchen men noen ganger ikke? Når motoren er av kan jeg gire uten problemer!
CSM Skrevet Mai 22, 2007 Skrevet Mai 22, 2007 Mulig at det er clutchproblemene som vanskeliggjør giring. Hvis den ikke løser ut, vil giring være trøblete. Clutchen er hydraulisk assistert med væske fra bremsesystemet. - Er det nok bremsevæske i beholderen? Evt. lekkasjer? - Er clutchepedalen svampete kan det være luft i systemet. Hvordan kjennes den? Går den ned til gulvet uten motstand? - Mister clutchen trykket etterhvert (slik at giring skurrer), hvis du holder den inne med motor igang? Klem ned clutchen ved tomgang og vent 10 sek. før du setter spaken fra fri til revers. Dette skal gå uten skurring. - Slurer clutchen?
joris Skrevet Mai 22, 2007 Skrevet Mai 22, 2007 Høres ut som en av clutch sylindrene må overhales/byttes. Er det synlig/utvendig lekkasje noe sted? Hvis ikke så ville jeg begynt med master sylinderen som sitter ved pedalen. Repsett koster ca 160,-.
zHk Skrevet Mai 22, 2007 Forfatter Skrevet Mai 22, 2007 Skjønner.. Kjipt at jeg ikke har peiling for en femmer når det gjelder det her da :/ .. Men når bilen står på tomgang, og jeg tråkker inn clutchen så kommer det en slags "riste-lyd" like før jeg tråkker clutchen helt inn...? Men dere vil tro det er bremseveske? _må_ få fikset dette..
joris Skrevet Mai 22, 2007 Skrevet Mai 22, 2007 0 - Sjekk oljenivå 1 - Sjekk bremseveskenivå og etterfyll ved behov. 2 - Luft clutch sytemet. (samme fremgangsmåte som med bremser, se manual eller søk på nettet) Om det ikke blir bedre 3 - Finn ut om du har forbruk/lekkasje av bremsevæske. 4 - Hvis ja, finn ut hvor. Sannsynligvis er det da ved gikassa. Da må slavesylinderen overhales/byttes. 5 - Hvis nei, da er det sannsynligvis innvendig lekkasje forbi stempelet i master sylinderen og da må denne byttes/overhales. Den lyden du snakker om når du trykker inn pedalen kan være utløserlageret til clutchen. Dette kommer man kun til ved å ta ut girkassa.. Er det noe lyd hvis du står ro med motoren i gang og har pedalen helt nede?
zHk Skrevet Mai 22, 2007 Forfatter Skrevet Mai 22, 2007 Oy, se her ja.. Men ja, hvis jeg står i ro, holder clutchen inne.. så kommer den lyden.. akuratt som noe er løst (?)
joris Skrevet Mai 23, 2007 Skrevet Mai 23, 2007 Da vil jeg tro at utløserlageret ditt er gåent, men er ikke helt overbevist om at det alene gjør at clutchen er rar. Kan være flere ting. Pleier å gå greit å kjøre litt med utløserlager som "bråker". Sjekk punktene ovenfor.
zHk Skrevet Mai 23, 2007 Forfatter Skrevet Mai 23, 2007 Yes, men får ikke brukt bilen i kø osv.. Får jo faen ikke bilen ned i 1 gir feks..
T Y racing Skrevet Mai 23, 2007 Skrevet Mai 23, 2007 har akkurat samme problemet med min,clutchen tar 1 cm fra gulvet.har byttet slave og master sylinder,uten at det har blitt noe bedre. Mistenker at det er utløser lageret som har sagt takk for seg,men det er faktisk ingen ulyder...
zHk Skrevet Mai 24, 2007 Forfatter Skrevet Mai 24, 2007 Hos meg er det lyder.. I går fikk jeg den ikke opp i 3 gir.. så måtte kjøre i fuc**** 2 giret hjem!! Hva skal jeg gjøre? Jeg er HELT blank! (Vet jeg er utolmodig) Også hvis jeg tar den i Fri, og prøver og få den i 1 giret igjen så må jeg AV med motoren for og få den i 1.. ?? Altså; Det går ann og gire helt fint i alle gir når motoren er av, men ikke når motoren er på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå