Gå til innhold

Trenger spacere,hva er galt egentlig? (Problem løst:) NOT!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har da kommet fram til at jeg trenger spacere forran på min 318is e36 coupe med 40-40apex fjær og sportsdemere Har kun 215/45-17 dim da, men skraper noe fælt da jeg skulle kjøre, så idag kommer vinterdekka på igjen, så man får kjørt litt til man får bestilt spacere.

Men har ingen peiling på hva jeg skal kjøpe, trenger da råd fra noen som vet om dette.

Er ET42/innpress på felgene.

Disse har jeg sett på.

SU210206

Spacer 2x5mm E-36/46/34/60/61

http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /33269.jpg

Fins også i 10x5mm, 15x5mm og 20x5mm

Hvilken er det jeg skal gå for?

Takker for alle innspill :D

Skrevet

Du skriver at felgene er ET42, alså 42mm i innpress.

Hva er orginalinnpresset på bilen? ET35? Se etter på vinterhjula f.eks. (hvis de er orginale da)

Du bør sette på en spacer som minst tilsvarer differansen mellom orginalinnpresset og 42mm. Gjerne litt ekstra. Hjula bør etter min oppfattning ligge ganske jevnt med hjulbuen.

Skrevet

Originalt ET på E36 er 42.

Det at dette subber, er IKKE logisk.

Jeg kjører med 225/40-18 og 40/35mm senking, dette subber ikke.

Jeg kjørte før med 235/40-18, og det subbet kun ved fullt rattutslag.

Tror nok du har kjøpt deg et litt for billig senkesett og/eller at de begynner å gå på årene. Skal ikke subbe med det ET og den dim på dekk.

Skrevet

Jævli rart, skal ta å sjekke ET på vinterfelga, skal dessuten slenge dem på nu får å se om det forsvinner igjen, er apex 40/40 og det er kun 2-3år gammelt.

Oppdaterer senere. Takk for tipsa :D

Skrevet

Det har ikke subba noen plass. satt da over til vinterdekk forran, og ingen ulyd nu, så det må være felgan da. Og sommerfelgan er vist ET40, på vinterfelgene fant jeg ikke noen tall, dem er så nedslit og støgge at jeg nesten spyr.

Så hva er det da, må jo være at jeg trenger spacere eller?

Faen dette er merkelig, hadde 1sett med 17" som fulgte med bilen, de solgte jeg. Kankke skjønne at det er problemer med disse da.

Skrevet

Hvis du er 100% sikker på at det er ET42 på sommerfelgene, så er demperne/fjærene dine på bærtur.

Det SKAL IKKE subbe med dem dimmen der.

Ta noen bilder av hjulhøyden til hjulbuen osv osv. Kanskje det hjelper for å si om den er for lav.

Evt, kanskje sjekke foringer foran.

Skrevet

Er ET40 på de, men alikavel, fatter det ikke, ingen tegn til slitasje i hjulbue,dekk,støtdemper. Har sjekka ledan og pakkninger og foringer, alt er på sin plass. Er et stort mysterium. Lurer på om jeg bare skal bestille spacere? Men hvor mange mm?

Har satt vinterdekkan forran nu, så bilde må jeg få tatt igjen da jeg legger over igjen.

Kan minne om bremseskjold som skraper mot noe, men har sjekka, den tar ikke i felgen ihvertfall. Som om noen knuser en brusboks, det er beskrivelse av lyden.

Imorgen må man klø seg i hodet igjen og gruble.

Håper på tips om hva det kan være :idea:

Skrevet

Ingen som vet noe mer? Er helt hjelpesløs i denne situasjonen, da jeg ikke kan få lagt på sommerfelgan og cruise rundt :?

Skrevet

Finn ut kor det subber!

Er det i hjulbuen, hjelper det ikkje med spacere.

Kanskje fjørene er utsletne?

Subber det heile tiden? Når du svinger? I humper?

Skrevet

Med en sånn lyd kan det ikke være dekket som subber i noe hvertfall.

Enige med de andre her om at dette burde ha passet.

Det er jo veldig enkelt å se om felgen subber i noe. Eks fjærben, stabstag, bremsekalliper. Sjekk bremsesjoldet. Det kan lage en grusom lyd som du beskriver. Kontroller også at du ikke bruker for lange bolter.

Skrevet

Har du løst problemet ditt enda? Innpress på felger på e36 kan være fra 42-35. Jeg har 35mm på min uten og høre noe lyder. Har du justert forstillinga etter at du senka bilen? Kommer lyden når du bare kjører rett fram og?

Skrevet

Den er dessverre ikke løst enda :cry:

Kommer når jeg kjører i det hele tatt. Subber ingen plass. Men alikavel lager det en høy brusboks knusing lyd, helt sykt, begynner å bli rimelig frustrert ja :twisted:

joris

Hva mener du med for lange bolter, de man skrur felgene på plass med?

Hmm, kan jo være det, ska prøve å skifte bolter da regnet gir seg. Blir vel ikveld eller i morgen. Takker alle som har tatt seg tid til å hjelpe en hjelpesløs gutt jævel :wink:

Men kom gjerne med flere tips, står fast, så alt hjelper og er vært et forsøk :D

Skrevet

Hmm, kan problemet ligge i disse boltene, får her var det store forskjeller.

bilder.jpg

1. Vinterfelg bolten

2. De jeg bruker nå

3. Gamle felgan som jeg solgte, også disse var 17".

Kan det være at de jeg bruker nå er altfor korte heller?

Er jo 1cm forskjell på de boltan som satt på de felgene jeg solgte, glemte jo å sende dem me da :lol:

Kanskje jeg skulle prøve å bytte til disse :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...