Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

for kort tid siden byttet jeg bremseklosser på bilen min , det viste seg at de ikke var utslitt men at det bare var føleren som hadde fått en ledning med brudd i, jeg fikk likevel byttet klossene, men for ca 2-3 uker siden kom varsellyset for bremsene på igjen, jeg regnet da med at det igjen var føleren som hadde blitt ødelagt og tenkte derfor ikke mere over dette.

i går da jeg skulle på jobb kom også lyset for ABS \ASC på , hvorfor kommer disse lysene på.

at disse lysene kommer på har vel kanskje en sammenheng med bremselysene kanskje ? hva bør jeg se etter nå , hva er de trolige feilene ? setter pris på all hjelp her nå, er litt skummelt hvis noe skulle skje med bremser og lign.

Hvorfor skulle ABS\ASC slutte å fungere ? hva er det de følerne i disse tingene reagerer på ? veskenivå, slitte deler, etc etc

Skrevet

oi ! der var det litt mye teknisk på bil for min del, men det virker som om jeg kan prøve å bytte sensor på ABS og bremse.

noen som har bilde av hvor disse sitter, regner med at ABS og bremse sitter på samme hjul eller ? for det er vel ikke sensorer på alle hjul, er vel en forran og en bak ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...