Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke felger og dekkdimensjon er det fineste til E46 Coupé i 18"

Tips? :D

Ønsker bredere dekk bak enn foran.. Er dette godkjent på E46?

Jeg har sikla litt på BBS RX 206. hva synes dere om de?

Skrevet

Spørs om det er godkjent da. kjenner dekka "subbe" over store fartsdumper i høy fart og jeg har 18" på min. men er jo mulig å valse litt da. kanskje presse inn noen 19" hehe

Skrevet

Det er flere som kjører med forskjellig dekk dim, ulempen med dette er jo at du ikke kan bytte og sette front hjulene bak osv når du legger om til neste sommer, men jeg er ganske sikker på at vis du ser i brukerhåndboken ser du forskjellige dekk dim og der står det at E-46 kan bruke helt opp til 255 eller 265 bak. Så det jeg regner med at det er lovlig og at det går.

Skrevet

Subbing har ingenting med felgdiameteren å gjøre. Om det subber eller ikke er det innpress, felgbredde og evt senking som avgjør.

Og det er godkjent med ulik dim forran og bak ja.

Peneste på ordinær E46 er vel, om du skal ha 18", 225 forran og 255 bak. Dette er en kombo som blir levert fra fabrikk.

På min har jeg 245 forran og 295 bak, men dette passer ovehodet ikke på vanlig E46.

Skrevet

Høres bra ut :D

Skal opp å kikke på en 323 Ci 1999 modell i morgen :D Må forberede meg litt vett ;)

På min E39 har jeg 265/35-18 bak og 235/40-18 foran og det er vel standard M5 dimensjon ikke sant?

Skrevet

Har noen noen felger de vil anbefale da? Hvilken bredde på felgene foran og bak anbefales da? Vil ha største originalleverte dimensjon til E46.. M3?

Skrevet
  TronniE46 skrev:
Max dim pleier å stå på en klistrelapp i dørkarmen på førersia. sjekk der hva som passer. :)

Dette her gjelder isåfall ikke f.eks. E36, og evt derfor ikke andre.

Dette er vel bare dim som bilen kan/er levert med.

Det står ingenting om 16,17,18,19" i min førerdør, og bilen min går helt fint med disse størrelsene.

Går med opptil 235 i bredde foran også (bredere bak).

Står vel maks... 205 i bredde på dekk, og 15" dim..

Så, lession is:

bilen kan ha meget større størrelser enn det som står i dørkarmen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...