Gå til innhold

Bensinpumpe E36 325i

x25Touring
 Share

Anbefalte innlegg

Vel, pumpa mi stoppet netop på e30`en min.

Symptomer:

Plutselig dauer av.

Fjusker på visse turtall.

Ruser seg opp på tomgang.

Med min så kom problemene en dag, også var di vekke neste dag, helt till den stopte helt.

håper det hjelper deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det trodde jeg også før, men det var ingen ulyder i min, jeg tok den til verksted for jeg fant ikke ut av problemet, og han på verksted sa at lagrene inni pumpa var helt låste og ingenting gikk runt inni der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på min e36 318iS så lå bensinpumpa under baksetet på høyre side,jeg kjøpte ny på Biltema for kr 500-600 og den fungere like bra som noen annen bensinpumpe.Sjekk ut under baksetet,et lite deksel du kan skru av,4 skruer om jeg husker riktig og 2 kabler du må koble av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende filteret er slitent og gir mye motstand slik at pumpa jobber hardt og vil sikkert ta kveld etterhvert. Bytt filter og se hva som skjer.

Bytter du forresten pumpe, bytter du filter samtidig slik at den nye ikke sliter med tett filter.

Jeg kjøpte ny pumpe på hella, og fikk bare selve pumpa. Gjør du det samme, ha et bord tilgjengelig utendørs (lukter helvete), papir, avbitertang, lite skrujern, en spisstang, nye slangeklemmer (viktig).

Støvsug området rundt hullet ned til bensintanken før du drar opp pumpa slik at du ikke puffer sand som ligger der ned i tanken.

PS: Pass på at polariteten blir rett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...