Tekko Skrevet Mai 23, 2007 Skrevet Mai 23, 2007 Hei, har problemer med min automat kasse på bimmern, den låser seg som regel i tredje gir. Man merker når man setter den i drive når den klikker, smeller skikkelig i kassa. ifølge data skjekk på Auto Technikkern er det Turtalls følern som fucker det opp, noen her som har no peiling på detta? Den bare låser seg i 3'gir og kickdown funker heller ikke da dette skjer. Mvh. Tekko
Ballder Skrevet Mai 23, 2007 Skrevet Mai 23, 2007 Eneste jeg kan si er vel at det er nødprogrammet som slår inn. Da legger den kassa i tredje gir så du kan kjøre til nærmeste verksted. Ta en avlesning/diagnose på bilen, så får du forhåpentligvis en pekepinn på hva som er galt. Sjekk eventuellt oljenivået på kassa. Du bør ihvertfall ikke kjøre så altfor mye med den slik den er nå, for da sliter du ut lamellene i kassa temmelig fort. Blir nesten som og kjøre manuell med kun tredje gir dette, og da svir du kopplinge kjapt.
Tekko Skrevet Mai 23, 2007 Forfatter Skrevet Mai 23, 2007 Okey, var nede på data lesning på Auto Tekknikkern i Larvik som sagt, der kom det opp at det var Turtalls følern som var klikk/ødelagt og at det var derfor den var låst i 3 gir. Men har fått time hos "billegen" til neste fredag. Så får håpe de får orden på det da. Takk for svar.
Ballder Skrevet Mai 23, 2007 Skrevet Mai 23, 2007 Ta deg en tur til Homelien bil du! Siden du bor her vet du sikkert hvor det er. Nesten tvers over veien ved biltilsynet litt bortover mot Tandberg liksom. Spør etter Roar. Han har god peil og er utrolig imøtekommende, pluss at avleseren dems er topp vare. Vet ikke helt prisen, men tipper det ligger på maks 500 hundre lappen for dette.
Tekko Skrevet Mai 24, 2007 Forfatter Skrevet Mai 24, 2007 Hehe, kjenner sønnene te homelien så np, men han som jobba for faren min på Auto Techinccern på kaja gjorde det gratis, så får se om de får fiksa det til neste fredag. Hvis ikke så selger jeg bimmern og kjøper meg en nyere mod fra tyskland evt. Mvh.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå