Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel, som topic sier egentlig..

Søkte litt gjennom men fant ikke noe som svarte akkuratt på dette :!:

Lurer på om jeg skal invistere i xenon til grøftelysene når jeg skal montere angeleysene mine.. Slik at jeg får sånn noenlunde likt lys og ikke dette stygge gule lyset sammen med de hvite ringene..

Lurer da på om kittet som selges i webshoppen her passer til grøfte/tåkelys på E36 coupe 92 modell :?::?:

Takk for svar :)

Skrevet

Det er H1-pærer i grøftelysene, så hvis man kjøper H1, så skal dem i teorien passe. Tingen er at du har den siste delen på grøftelysene som man skrur på. Her kan det bli et problem..

Dessuten, har du tenkt på at hvis du kjører med grøftelys, også kalt SPREDERE, så spres da lyset mer opp i luften, og blender motgående kjøreretning/bilen foran?

Dette er både irriterende, og farlig.

Pluss, som en liten bonus, så kan du bli fortere stoppet av politiet (som da blir blendet av det ulovlige lyset), bedt om å ta ut pærene ASAP zulu, får en bot på 1500-2000,-, samt må fremvise bilen på en trafikkstasjon (pga ulovlig montert lys).

Men hey, er jo dine penger ;)

Skrevet

Mange som kjører med ulovlig soting.

Mange som kjører med senkesett som ikke er i vognkort.

Mange som kjører med feil ET.

Mange som kjører med xenonlykter i hovedlyktene uten automatisk høydejusterbare lykter.

Mange som kjører med styling som ikke er godkjent å ha på bilen uten Tüv-papirer.

Mange som kjører med ikke-godkjent motor.

Betyr ikke at det er lov for dét ;)

Men uansett, så er xenon i grøftelysene noe det værste jeg møter i trafikken. Dvs, de som har ettermontert dette.

Enten så blir man blendet av disse pga det er spredere, eller så blir man ENDA MER blendet av disse pga de ikke er justert (ja, grøftelyktene skal justeres uansett).

Det er noen ganger jeg har kjørt forbi biler som har hatt dette, og jeg har etterpå hatt vondt i øynene. T.o.m. på dagtid.

Kveldstid? Don't even get me started ;)

Skrevet

hehe, ok.. skjønner at du ikke er helt fan av xenon i grøftelysene :D

Men, jeg synes det er ufattelig tøft i tillegg til at det ser utrolig dumt ut med de hvite/blåe angel eysene sammen med GULE grøftelys..

Men nok om det..

Hva var det du nevnte om at man må skru?? Hva tenkte du på da?

Skrevet

Som chrZZ sier, det kan være jævla irriterende å møte biler med xenon i grøftelysene! Dessuten koster det jo endel kroner også... Det ser bra ut ja, men du får noenlunde samme effekten om du har philips bluevision pærer i grøftelysene.

Særlig om du har glassklare lys :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...