jensemann23 Skrevet Mai 25, 2007 Skrevet Mai 25, 2007 Skiftet lambda i februar, kjøpte på biltema. Den gikk istykker i april, så jeg kjøpte en til, og nå har jeg fått feilkode igjen! pluss at jeg bruker mye bensin igjen. Hva kan det være? Er det noe på bilen som gjør at lambdaen går i stykker? Falskluft? Et eller annet må det være, for biltema sonden kan ikke være sååå dårlig? Prøvde å kjøre uten Lmbda, men da bruker den 1 liter på mila. Det er for mye for m40b18
jensemann23 Skrevet Mai 25, 2007 Forfatter Skrevet Mai 25, 2007 får følgende feilmelding på diagnose: 70-Lambda probe or knock sensor nr 1. Sletta den, men den kommer tilbake. Det er ikke knock sensor på m40 så da regner jeg med det er lambda igjen... Er så lei nå.. Dritt motor
DagBMW Skrevet Mai 26, 2007 Skrevet Mai 26, 2007 når jeg kjører diagnosetest så får jeg opp følgende feilmld. banker1 og lambdasonde. bilen mister draget etter 4000rpm, men kommer tilbake ved en 5000 rpm, dette skjer kun når bilen er varm, ikke kald, bilen er en 93mod 318IS coupe. Er det sånn hos deg også ? Har tenkt og bytte lambdasonden og se om det blir noe forskjell.. Opplever også at bilen bruker mye bensin.
C0bra Skrevet Mai 26, 2007 Skrevet Mai 26, 2007 Beste hvis du har tilgang på bærbar diagnosetester er å kjøre bilen mens du ser på spenninga til lambdaen, helst ved bruk av scop funksjon. Den bør ha ca 20svingninger i sekundet. Ligger den bare på 0.9v eller 0.1v er det sannsynligvis ikke lambdaen som er defekt, men eksoslekk eller falskluft! Ligger den derimot på 0.45v er det høyst sannsynlig lambdaen;) Men må bare spørre siden jeg aldri har brukt biltema sensor. Følger det med monteringssett på disse? Lodda du ledningene? Vet at på bosch sine sensorer er det med monteringesett for en grunn, lodder du de får du feil. pga det er lite hull i ledningene som skal gi luft til inni sonden..
fast Dog Skrevet Mai 27, 2007 Skrevet Mai 27, 2007 slenger meg på denne tråden oxo! Kjøpte lamdaen på biltema for noen mnd siden. Hvordan måler jeg den? har sånn voltmeter eller hva det nå heter! trenger å få det inn me teskje hvor jeg skal måle!?
ropa Skrevet Mai 27, 2007 Skrevet Mai 27, 2007 Kjører dere med åpen konfilter? Kan hende det går masse dritt inn i via den og ødelegger lamda. Best å ha sånn beskyttelses spjeld forran konfilteret.
Azeton Skrevet Mai 27, 2007 Skrevet Mai 27, 2007 Skal mye til for og ødelegge lambda via konfilteret:) Stjel en nylonsokk fra dama eller noe sånt så og tre den over konfilteret!
Gjest Skrevet Mai 27, 2007 Skrevet Mai 27, 2007 Kjøp originale lamda, da er du kvitt problemet ditt garantert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå