Gå til innhold

Er det samme frontlyktene på e39 etter facelift?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann... Jeg valgte å kjøpe meg ett sett uten xenon. Dette fordi jeg kjøpte ett brukt sett, og derfor av en eller annen grunn så for meg at det ble fort dyrt å kjøpe div "brennere og pærer" til xenon om de konket fort.. Jeg vet ikke helt, men tror det var like greit i denne omgang.. Kan jo heller kjøpe det neste gang, eller kanskje faktisk oppgradere med ny bil som har det neste gang.. Sikler nemlig allerede på min fars 2006 modell 520d sedan med ALT av utstyr :-) Ser vel ut som lyktene ankommer meg mot helgen, så jeg lurer på om noen av dere vet om hvor en kan finne en slags "monteringsmanual" for å bytte lykter her på nettet? Jeg får ¨nå se om det følger med ett såkalt adapter i forhld til ledninger til lyktene, eller om jeg må få tak i dette selv... Håper det ikke blir for mye kluss rundt dette og tur på ett verksted for en lapp eller to bare for å skifte frontlysene nå da.. For jeg har allerede en kompis som skal sørge for å få lyktene riktig justert lysmessig... eller hva nå det var han snakket om.. Gleder meg iallefall til å se bilen med faceliftlysene, da dette er MYE penere i mine øyne.. Etter jeg hadde bestilt nå, så synes jeg at jeg har sett angel eyes overalt på div e39 :-)

Jeg vurderte lenge å kjøpe nye lykter, og heller uorginale, men der kunne en jo se at ringene ikke alltid var like heldig utformet som de orginale jeg nå har fått tak i, samt at de uorginale ofte ikke hadde motor for høydejustering, og det blir jo passe dumt da.. Får heller finne frem poleringsmaskinen og polere lykteglassene om de er litt slitt.. (Tips fra en jeg kjenner som driver med bilpleie, men vet ikke ennå hva det var jeg skulle bruke som polish da...)

Skrevet

Ja, du kan bare glede deg. Blir noe helt annet 8)

Når det gjelder montering, er det rimelig enkelt.

Lyktene er festet i 4 skruer hver. 2 på toppen, og 2 lenger nede/bak.

Men du må se om du får med festebraketter med de nye lyktene, da de ikke er like til de gamle.

Disse følger med når de er nye, så det er godt mulig de følger med når enn kjøper brukt.

De er festet med 2 skruer. Du skjønner med en gang hva jeg mener når du har tatt av lykta.

Vedr. adapterkablene er ikke det så avansert heller. Om jeg ikke husker helt feil er det kontaktene til blinklyset og hovedlyset som ikke passer overens med de nye lyktene, derfor må du ha disse kablene som en overgang.

Lykke til med bytte av lykter :D

Skrevet

Takker og bukker. Ja i de siste dagene er det nesten som jeg har fått en følelse av at det er omtrent bare meg som ikke har lysende ringer i lyktene :-) Sett endel med prefaceliften og det er ikke så pent nei... "Gleder seg som en unge"... :-)

Skrevet
Jeg vurderte lenge å kjøpe nye lykter, og heller uorginale, men der kunne en jo se at ringene ikke alltid var like heldig utformet som de orginale jeg nå har fått tak i, samt at de uorginale ofte ikke hadde motor for høydejustering, og det blir jo passe dumt da.. Får heller finne frem poleringsmaskinen og polere lykteglassene om de er litt slitt.. (Tips fra en jeg kjenner som driver med bilpleie, men vet ikke ennå hva det var jeg skulle bruke som polish da...)

Tror du gjorde lurt i kjøpe original Hella-lykter. :wink: Har selv polert lykteglasset på min E39 som var veldig matt og "sandblåst" når jeg kjøpte den. Og resultatet ble faktisk ganske bra. Jeg brukte da Autosol til dette.

Skrevet

autosol? Har du noe nærmere beskrivelse på produktet?

Skrevet

Autosol er en type poleringspasta/rubbing som du får kjøpt der det selges bilrekvisita, og på de fleste bensinstasjoner. Fåes på tube liggende i en svart eske merket Autosol (tror det står noe med chrome også på den jeg har).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...