BMW324TDa Skrevet Mai 25, 2007 Share Skrevet Mai 25, 2007 Eg lurer på å skaffe meg ny bil over sommeren når eg er ferdig med husbygging og skal (desverre) kvittet meg med M3'en. Kriteriene eg har kommet frem til at eg må ha med (pluss/minus noen) må være noe slikt; - God å kjøre, men det gjelder vel de fleste modellene. - Hengerfeste! Ett must. - Noenlunde villig motor, spiller litt på hengerfeste dette. Tenker å kunne reise på turer med en ca 1000KG campingvogn bakpå. - Dielsel er ett fortrinn, men vet ikkje hvordan disse motorene digger vogn og slikt eg, i tilegg til at de som oftest er automatgearet. - Utstyr. Skinn, sportsstoler, knapper, soltak og slikt er noe vi alle liker. Det eg og har innsett er at eg bruker privatbil i liten grad, da eg jobber som servicetekniker og har da servicebil i og til/fra jobb... Er mest helgekjøring og småturer eg bruker bil til. Derfor er ikkje dieselen ett must. Men skal det være en bensinmotor, må det være noe litt kjekkere enn en 2liter Er møkkalei varebiler, kassebiler, pickuper og lignende. Dette har eg rast rundt i i arbeid og privat i 1.5 - 2 år nå. Men trenger ikkje være 5 seter av den grunn. Kjøper bil til meg, ikkje de som sitter bak. Prisklasse må være rundt omkring 100K klassen. De eg har sett litt på og lurer litt på info om er - E36 328 touring. Liten praktisk stasjonsvogn med den trekkfraften eg er ute etter. Stasjonsvognene er pene og ikke like vanlige som sedanen er av E36 - E36 325TDS. Fremdeles fortrinnsvis en stv, men ikke ett must. Diesel, billig i drift, men sprek. - E34 525 TDS sedan/stv/varebil. samme som over bare større og mer cruisebil. Jukselakk nederst ala M5 så er jo denne grisetøff i begge utgsaver. - E34 540i. Sedan/stv/varebil. DEt samme som over, men stor og tøff motor. Vet veldig lite om resten. Holdbarhet, bensinforbruk, deler osv.... - E36 325 / 328 coupe. Har sett litt, men vet ikkje helt... Hengerfeste og vogn på en coupe?? Men skal jo ikkje kjøre med det hele tiden heller.. Hehe. - Mercedes