BMW324TDa Skrevet Mai 25, 2007 Share Skrevet Mai 25, 2007 Eg lurer på å skaffe meg ny bil over sommeren når eg er ferdig med husbygging og skal (desverre) kvittet meg med M3'en. Kriteriene eg har kommet frem til at eg må ha med (pluss/minus noen) må være noe slikt; - God å kjøre, men det gjelder vel de fleste modellene. - Hengerfeste! Ett must. - Noenlunde villig motor, spiller litt på hengerfeste dette. Tenker å kunne reise på turer med en ca 1000KG campingvogn bakpå. - Dielsel er ett fortrinn, men vet ikkje hvordan disse motorene digger vogn og slikt eg, i tilegg til at de som oftest er automatgearet. - Utstyr. Skinn, sportsstoler, knapper, soltak og slikt er noe vi alle liker. Det eg og har innsett er at eg bruker privatbil i liten grad, da eg jobber som servicetekniker og har da servicebil i og til/fra jobb... Er mest helgekjøring og småturer eg bruker bil til. Derfor er ikkje dieselen ett must. Men skal det være en bensinmotor, må det være noe litt kjekkere enn en 2liter Er møkkalei varebiler, kassebiler, pickuper og lignende. Dette har eg rast rundt i i arbeid og privat i 1.5 - 2 år nå. Men trenger ikkje være 5 seter av den grunn. Kjøper bil til meg, ikkje de som sitter bak. Prisklasse må være rundt omkring 100K klassen. De eg har sett litt på og lurer litt på info om er - E36 328 touring. Liten praktisk stasjonsvogn med den trekkfraften eg er ute etter. Stasjonsvognene er pene og ikke like vanlige som sedanen er av E36 - E36 325TDS. Fremdeles fortrinnsvis en stv, men ikke ett must. Diesel, billig i drift, men sprek. - E34 525 TDS sedan/stv/varebil. samme som over bare større og mer cruisebil. Jukselakk nederst ala M5 så er jo denne grisetøff i begge utgsaver. - E34 540i. Sedan/stv/varebil. DEt samme som over, men stor og tøff motor. Vet veldig lite om resten. Holdbarhet, bensinforbruk, deler osv.... - E36 325 / 328 coupe. Har sett litt, men vet ikkje helt... Hengerfeste og vogn på en coupe?? Men skal jo ikkje kjøre med det hele tiden heller.. Hehe. - Mercedes W124 300TDT. Alltid vært litt svak for disse i tilegg til at de er skuddsikre. Hvordan liker automatkassene på overnevnte biler at man har tung henger på?? Det lurer eg veldig på.. Det spiller veldig inn på om aut biler blir tatt med i betraktningen. Innspill, erfaringer og råd mottaes med takk.. Alle modeller helst fra 94 og opp.. Vektlegger holdbarhet endel. Har ett par andre biler eg bruker tiden min til å skru på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimeide Skrevet Oktober 4, 2007 Share Skrevet Oktober 4, 2007 god gammel 635.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Samaraiuz Skrevet Oktober 6, 2007 Share Skrevet Oktober 6, 2007 Ser du nevner E36 325 TDS. Kjører selv denne typen og er meget fornøyd, er en 94 mod. Siden det er en diesel er forbruket høyst overkommelig, i tillegg har jeg chippet min slik at den ikke lengre har de originale 143 hk men 171 hk og 320 nm. Noe som kommer godt meg får å dra tung last. Har selv prøvd å dra en ganske tung henger i noen ganske tøffe bakker og kunne ikke annet enn å glise bredt, den er sterk som fy. Så spør du meg er absolutt dette en bil å anbefale av mange grunner. Akselerasjonen er det heller ikke så mye å utsette på, men en bensin er nok kjappere til og begynne med uten at det er så ille med diesel da. Lykke til med valg av bil da=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Oktober 6, 2007 Share Skrevet Oktober 6, 2007 325tds er sterk og fin, men som alle andre e36 sedan har den ikke verdens største bagasjerom. Motoren er helt topp, bare sjekk at diesepumpen er i orden og kjedet er stramt. Ellers kan det bli dyrt. Kjøpte nettopp 530 stasjonsvogn, kjempehærlig med stor plass baki! Får plass til det meste. Og v8eren er grei nok sprek- går litt bedre enn 325tds jaffal Forbruket er endel høyere desverre. Om du bruker bilen til å frakte litt matrialer og kjører mye med henger ville jeg valgt e34 st. vogn enten som v8er eller 2,5 diesel. 325tds som st. vogn og hengerfeste er et supert alternativ det og! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inline six Skrevet Oktober 6, 2007 Share Skrevet Oktober 6, 2007 Hvis du spekulerer på en bil med automat så kan du jo få montert en oljekjøler på kassa eller en større hvis det allerede er montert originalt. Det vill hjelpe litt på holdbarheten på kassa da oljen ikke vill bli fullt så varm og kokse mindre Ja mb S124 300tdt er gode biler men det avhenger seff av vedlikehold av tidligere eiere, går noen råtne eks. der i gården også. Bare for å pirke litt så heter det ikke W124 300tdt da dette er en stasj. Bare sedanen som har fobokstav W, stasjn heter S124 og coupen heter C124 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå