Gå til innhold

Erfaring med Steptronic

PHSW
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Driver å kikker på BMW 320 150hk diesel med steptronic kasse.

Jeg har aldri hatt bil med automat før og lurer på om noen inne her har erfaring med denne gearkassen?

Gjerne i samma bil med samme motor som nevnt over her også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, hatt samme bil med samme kasse i snart 2 år, og er kjempefornøyd. mente tidligere at automat var for..... men etter å ha prøvd den var jeg solgt. med den motoren er ikke kassen noe hinder, den reagerer greit, kan jo sette den i sport og eventuelt kjøre den manuelt. savner manuellgir kun når det er vinterføre, men det finnes ikke mye av det her jeg bor nå :)

velkommen til forumet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har selv denne bilen, og det er helt klart at det er komfortabelt med automat. Men steptronic er i mine øyen bare tull, da er det mye bedre med en manuell kasse. Har prøvd litt med dette systemet, men ender opp med å sette den i sport programmet etter noen få km. Har du cruse kontroll er automat bare helt digg, det samme i kø kjøring. Ulempen med automat er at bilen ikke føles særlig sportslig med bare 150 hk. Er kjempefornøyd med automat for min del da det stort sett er langkjøring jeg driver med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har '99 528iA med steptronic kassen, synes det virker glimrende , men brukes ikke særlig ofte. Holder med å legge over spaken i sportsmodus synes jeg. Men ned bratte bakker er det meget greit å kunne legge den til for å motorbremse istedenfor å måtte bremse hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...