Gå til innhold

Bytte fra liten til stor kjørekomp e34

mort
 Share

Anbefalte innlegg

Skal skifte fra liten kjørekomp (klokke og temp) til stor kjørekomputer.

Min bil er ein 525 12V og de som eg har tilgjengelig har stått i henholdsvis 525 24V og 535 12V. Begge disse har kjørekomputer i speedoen og på den lille ekstra komputeren attme radion. Min har kun klokke og temp der, men eg har checkcontrol i speedoen.

Eg trudde det skulle være plug and play med å skifte dette? Når eg plugger i den store kjørekomputeren (begge 2) så kommer det ingenting.. Må eg skifte speedo også kanskje? Det står nå i 3,5 L motor så eg skulle nå tru at den kan få all info den trenger fra 3.5L hjernen..

HJELP! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener å få kjørekomputer data op i speedoen, da må du ha blinklys hebel med funktion for OBC (Man trykker inn på den for å skjifte display).

Har akkurat selv montert dette i min, gikk helt smertefritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

virker det ikkje før eg setter i den hendelen?? For å sei det på ein annen måte så kom det ingenting i OBC-en når eg putta den i..

Eg har den hendelen og men prøvde kun å putte i OBC-en ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo OBC'en burde virke selv om du ikke har hendel.

Er der intet lys i displayet på OBC?

Kjik ganske nøje etter om ikke der står noe i displayet...kan vere at belysningen i OBC'en er gåen, og da ser det ut som om den ikke virker.

Men ser du nøje etter står der noe i displayet allikavel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har dratt ledningen ut av ramma ;) Er nesten 100% sikker på at det ikkje stod nåke i displayet, men kan kikke mær etter imåro 8)

Får vel prøve litt igjen imåro siden det bare skal være til å skifte :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis der står PPPP i displayet når du setter bilen til tænning, prøv da og slå av tænningen og slå den på igjen.

Står der fortsatt PPPP i displayet, da klare OBC ikke å kommunisere med bilen din, og du må da ha sat en chip inn i din OBC som matcher din bil.

Ligger en god del info om det her på forummet hvis du søker på "kjørekomputer" .mener den aktuelle tråd indeholder E34 i overskriften, og at det var Ske1eton som hatte løsningen....men er ikke helt sikker.

Prøv og skjifte pære, bare for å se om der kommer lys i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...