Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ok. har ikke bilen enda, så får ikke sjekket det:)

skal til tyskland i juli og hente en e34 535 der jeg skal ta motor m/girkasse og sette i E30'n. så da lurte jeg på om diffen passa, at jeg kanskje på sveise nye fester skal ikke være noe problem tror jeg:)

Skrevet

Det fantes ja, men det var ekstrautstyr såvidt jeg har funnet ut. Vil kanskje tro det går greit å kjøpe en E34 M5 3.91-diff og bruke den. De har sperr. Må regne med noen tusenlapper.

Når det gjelder om det passer E30, så kjenner jeg ikke E30, men har hørt at de i likhet med E34 har to størrelser diff, og at det da er slik at den lille diffen på E34 er den store diffen på E30. Det kan bety at det vil kreves en aldri så liten ombygging av et eller annet..

Sånn ellers så har jeg en 3.5-liter og manuell kasse liggende her i Vestfold, i tilfelle du vil slippe Tysklandstur.

Skrevet
Det fantes ja, men det var ekstrautstyr såvidt jeg har funnet ut. Vil kanskje tro det går greit å kjøpe en E34 M5 3.91-diff og bruke den. De har sperr. Må regne med noen tusenlapper.

Når det gjelder om det passer E30, så kjenner jeg ikke E30, men har hørt at de i likhet med E34 har to størrelser diff, og at det da er slik at den lille diffen på E34 er den store diffen på E30. Det kan bety at det vil kreves en aldri så liten ombygging av et eller annet..

Sånn ellers så har jeg en 3.5-liter og manuell kasse liggende her i Vestfold, i tilfelle du vil slippe Tysklandstur.

ok, takk for info'n!

nei, ellers takk;)

alt er gjort klar til turen, hoteller er bestilt og ruten er klar. skal handle endel karosseriplater til begge e30'ene, skal innom ringen og samtidig skaffe en 535:)

Skrevet

Det er helt greit. :)

Har ikke annonsert den noe sted enda, og regner ikke med det er noe stort problem å bli kvitt den.

Det med diffstørrelsene håper jeg det er noen her som kan avkrefte/bekrefte, for jeg kjenner som sagt ikke E30, og har bare hørt at det skal være slik som beskrevet over...

• 2 weeks later...
Skrevet

bumper denne litt jeg:)

noen som har noe svar ang dette?

lurer også på om det er dyrt å skaffe lds til e34 525i 24v? kjøpte meg denne bilen igår:)

Skrevet

Du må sveise om fester for å få brukt E34 535/M5 diff på E30. Enten lage en svær ramme og innlemme diffen i eller lage seg to svære oppheng i selve karosseriet bak med to "ører" på diffen. Du må da også ha andre drivaksler og knuter som evt skal passe understellet.

Står masse info på PPF forumet.

Skal du godkjenne med deler fra en bil fra Tyskland så er det lurt å ha med både kopi av vognkort og kvittering på innbetalt moms, siden Biltilsynet sjelden godkjenner hvis det er tvil om hvor delene kommer fra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...