NINK Skrevet Mai 27, 2007 Skrevet Mai 27, 2007 Vurderer sterkt å kjøpe en slik bil, men har hørt at automatkassene har noen svakheter; bla. noen plastkuler som blir slitt slik at kassen ikke fungerer som den skal. Hvis så er tilfelle, har noen vært ute for dette tidligere? Hvilket prisleie ligger en slik rep.på? Og en siste ting, kjenner noen til eksos som gir ordentlig gromlyd til disse bilene f.eks Eisenmann?
Anderslien Skrevet Mai 27, 2007 Skrevet Mai 27, 2007 Det koster 3000kr på verksted for å få byttet disse plastkulene fikk jeg opplyst av forrige eier av min 540. Et symptom på at de må byttes er at den går i revers i fri og girer rart. Dette har ikke skjedd med min enda, selv om det sies at de kulene må byttes mellom 150.000-200.000. Min har nå gått 198.000. En annen svakhet er boltene på oljepumpa. Disse må etterstrammes da vibrasjoner i motoren gjør at de skrur seg ut. Jeg tok akkurat ned bunnpanna mi for å sjekke disse boltene, men mine satt helt dønn fast fortsatt. Effektanlegg til disse bilene, hvorfor? Har du hørt lyden i de originalt? Sitter et powerfilter på min nå og original eksos, og det er helt utrolig fin lyd. Sitter jo 2 stk 2.5" rør hele veien på disse. Hehe, to katalysatorer og greier
imalldevil Skrevet Mai 27, 2007 Skrevet Mai 27, 2007 Blir enda råere lyd med eisenmann eksos, det har eg på min nå, men venter på remus mellom og bak potte fra tyskland som forhåpentligvis kommer iløpet av neste uke.
NINK Skrevet Mai 28, 2007 Forfatter Skrevet Mai 28, 2007 Takk for tilbakemeldinger. Da er det bare å vente på at det rette eksemplaret dukker opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå