Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Når jeg kjører bilen min(E34) så begynner den å riste no grasalt når man kommer opp mot 100 km/t. og når jeg trår på bremsen rister det enda værre. når jeg bremser rister det net til 75km/t , men når jeg er under så rister det ikke.

Tenkte med en gang at det var bremseskivene som var skjeve, men så snakka jeg med en som sa at det kunne være bærekulene.

Noen som har en formening om hva det kan være?

Skrevet

Har lignende symptomer på bilen min også. Lurer på om det er bremsene, siden varsellampene for stabilisatorcontrol, abs og brekk plutselig lyste her på torsdag.. må nesten få sjekka det opp tror jeg.

Skrevet

Sjekket at dekkene er balanserte? Felger med riktig senter? Kan som sagt være mye. Mange har nevnt tidligere her på forumet at casterstagene er ofte grunn til virbrasjoner i e34. Har/hadde selv disse symptomene. Kjøpte nye felger nå nylig samt nye senterringer og da forsvant en god del av ristingen, samt balanserte de. Sjekket understellet i samme slengen og viste seg at en blanding av slakk styresnekke og dårlige styrestag kunne være årsaken til de resterende "ristesymptomene" ;)

Skrevet

hmz, kanskje sjekke balansen på felgene. skal alikevel skifte bolter på de så får vel tatt det i samme slengen. hvor ofte bør man balansere felgene egentlig a?

• 4 weeks later...
Skrevet

Har skifta boltene til felgene og strammet opp så dekkene sitter som de skal, men når jeg kjører går fortsatt rattet frem og tilbake. Noen som har peiling på hva det kan være? kan det være mok å balansere hjulene?

Skrevet

Har samme problemet på e36 :) Tror det er bærekulene forran.. De sa ihvertfall det etter EU- godkjenninga, at de var ganske dårlige, men har ikke fått meg til å byttet de enda!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...